21 Şubat 2009 Cumartesi

Küçük etik’ Sevigen’i koltuktan etti

Bir arsa satışında 1 milyon 125 bin dolarlık protokol imzalayarak aracı olduğu ortaya çıkan CHP Genel Sekreter Yardımcısı Sevigen görevinden istifa etti

Bir arsa pazarlığında aracı olan CHP Genel Sekreteri Mehmet Sevigen, “Linç etmeyin” diyerek kendisine sahip çıkan ama “Doğru bulmuyorum” diyerek de eleştiren Genel Başkanı Deniz Baykal’ın telkinlerinin ardından, partideki görevini bıraktı.

Parti içi muhalefetin yanı sıra, Kemal Kılıçdaroğlu “Gereğini yapmalı”, CHP MYK sözcüsü Mustafa Özyürek “Hukuki bir sorun yok ama etik sorun var”, CHP Grup Başkanvekili Hakkı Süha Okay “Kılıçdaroğlu’nun sözü en doğrusu” sözleriyle Sevigen’i istifaya çağırmıştı.

Perşembe günü, “Dürüstlük bizim temel değerimizdir. Ama dürüstlük haksızlığa direnebilmeyi de içermelidir. Dürüstlük her suçlamanın yanında yer alarak, suçlama korosuna katılarak güvence altına alınmaz. Önce bir linçin önüne geçmemiz lazım. Şu anda bir linç tablosu var” diyerek Sevigen’e sahip çıkan Baykal, “Doğru bulmuyorum” diyerek de arsa pazarlığında yer almasını tasvip etmediğini ortaya koydu. Baykal, Sevigen ile dün de telefonla iki kez gö-rüştü, ancak kendisi kararı Sevigen’e bıraktı. Karar vermekte zorlanan Sevigen’e istifa mesajinı kendisiyle telefonla görüşen CHP Saymanı Mustafa Özyürek’in “Biz sana inanıyoruz, ancak partiyi rahatlatacak adımı atmanı bekliyoruz” diyerek verdiği öğrenildi.

İstanbul’dan Ankara’ya daha sonra da Genel Merkez’e gelen Sevigen, Özyürek ile baş başa bir görüşme yaptı ve istifa açıklamasını hazırladı. Sevigen akşam basın toplantısı yaparak partideki yöneticilik görevinlerinden ayrıldığını, ancak CHP’de milletvekili olarak siyaset yapmaya devam edeceğini açıkladı.

Hakkında çıkan usulsüz imar değişikliği ve rüşvet aldığına ilişkin iddiaların yalan olduğunu belirten Sevigen, “Ne benim ne de çocuklarımın kursağından kul hakkı geçmemiştir. Hakkımda ortaya atılan iddiaların hiçbiri doğru değil. Ne imar değişikliği ne de kredi ilişkisine aracılık ederek çıkar elde etmişimdir” dedi. Sevigen, sözlerini şöyle sürdürdü:

“İmar değişikliği AKP’li belediye zamanında olmuştur. Partimi, genel başkanı, birlikte çalıştığım arkadaşları korumak, hukuksal olarak bana yapılan iddiaları yargıda sormak, yargısız infazın hesabını sormak için partideki görevimden ayrılıyorum. Bana yönelik iddiaları bugüne kadar sürdüren gazetenin en üst kadroda görev yapan yöneticisinin Bakırköy Belediyesi konusundaki talebini karşılayamadığım için, bütün bu bedelleri ödediğim şu anda üzgün olmadımı ifade ediyorum. Ben kimsenin başını eğdirdimedim. Her kuşun eti yenmez bunu böyle bilsinler. Gazeteci ağabeylerimin yarın bana bu teklifi yapanlar ve beni zorlayanlar hakkında ne yazacaklar merak ediyorum.”

Sevigen, Beşiktaş’ta Eren İnşaat adlı şirketin sahip olduğu bir arazinin satışı için alıcı ile temas kurmuş, alıcı ile satıcıya ‘kâr ortaklığıâ ile katılmak için protokol hazırlamıştı.?‘Evini satamadığı için’ ortaklık için gereken parayı temin edemediğini açıklayan Sevigen, yaptığının etik olmayabileceğini, ancak tamamen hukuki olduğunu savunmuştu.

Radikal / 21.02.09