28 Haziran 2017 Çarşamba

5 ilin Baro Başkanı'ndan Nuriye ve Semih'e ziyaret..!

Ankara Barosu Başkanı Av. Hakan Canduran, Antalya Barosu Başkanı Av. Polat Balkan, Van Barosu Başkanı Av. Murat Timur, Diyarbakır Barosu Başkanı Av. Ahmet Özmen ve Sakarya Barosu Başkanı Av. Zafer Kazan, OHAL sürecinde ihraç edildikleri işlerine geri dönebilmek için başlattıkları açlık grevini cezaevinde sürdüren Araştırma Görevlisi Nuriye Gülmen ve Öğretmen Semih Özakça’yı 28 Haziran 2017 Çarşamba günü kaldıkları cezaevlerinde ziyaret etti.
Beş baro başkanı, aynı gün Ankara Barosu Eğitim Merkezi’nde (ABEM) bir basın düzenleyerek cezaevindeki izlenimlerini, dosyanın son durumunu ve gelişmeleri değerlendirdi. Basın toplantısına, Çağdaş Hukukçular Derneği (ÇHD) Genel Başkanı Av. Selçuk Kozağaçlı da katıldı.
KASLARIMLA BİRLİKTE ADALETİN ERDİĞİNİ GÖRÜYORUM
Ankara Barosu Başkanı Av. Hakan Canduran, basın toplantısında şunları söyledi:
“Ben, Nuriye’yle görüşen grubun içindeyim. Kendisine sonuna kadar destek olacağımızı bildirdik. Sonuna kadar yanında olduğumuzu bildirdik. Biz, başkalarının yaptığı gibi ‘bu eylemden vazgeçin’ demedik. Çünkü o kadar inanmışlar ki bu eylemden vazgeçmeleri mümkün değil ve vazgeçmelerini istemek kimsenin hakkı değil.
Nuriye o kadar güzel bir şey söyledi ki; ‘kaslarımla birlikte adaletin nasıl eridiğini ben burada gördüm, bunu yaşıyorum’ dedi. Herhalde bunun ötesinde söylenebilecek çok fazla bir söz yok. Arkadaşlarını çok merak ediyor, onları soruyor sürekli. Çok bitkin ama gözlerinde haklılığını ve adaletin tecelli edeceği duygusunu gördük."
ÇHD Genel Başkanı Av. Selçuk Kozağaçlı ise şöyle konuştu:
“Bu hafta birçok hukuksal girişimde bulunduk.Hapishane koşullarını protesto etmek için hapishanelerde açlık grevine başlamış insanları Türkiye çok gördü; bunun bedelini çok ödedik. Ama içerisinde bulunduğumuz durum tamamen farklı. Açlık grevine hapishanede başlamadılar ve hapishane koşullarıyla bir ilgisi yok açlık grevinin. Açlık grevinin 75’inci gününde, açlık grevini sonlandırmak, etkisini azaltmak yahut zorla müdahale etmek üzere tutuklandılar. Bu meşru bir tutuklama nedeni değildir.”
SEMİH'İN TEK TALEBİ ADALET
Van Barosu Başkanı Av. Murat Timur da şöyle konuştu:
“Ölüme doğru giden bu açlık grevinde baroların sessiz kalması elbette beklenemezdi. Bugün biz, bu çerçevede Nuriye ve Semih’i ziyaret ettik. Ben de Semih’i ziyaret eden grubun içerisindeydim. Tek bir talebi var Semih’in, adalet talep ediyor."
ASLINDA BİR ÇIĞLIK VAR
Antalya Barosu Başkanı Av. Polat Balkan ise şunları söyledi:
“Bu aşamada aslında bir çığlık var. Bütün siyasal tartışmalarımız bir yana insani ve vicdani temelden bakılması gerektiğini düşünüyorum. Bu anlamda da Nuriye ve Semih’in bir an önce, geri dönülemez bir noktaya gelmeden önce işlerine iade edilmeleri gerektiğini vurgulamak istiyorum. En doğru, en kalıcı çözüm de budur.”
NURİYE VE SEMİH SEMBOLLEŞTİ
Diyarbakır Barosu Başkanı Av. Ahmet Özmen de şöyle konuştu:
“Son bir yıldır Türkiye’nin tamamı için neredeyse her ilde ihlal edilmeyen temel hak ve özgürlüklerin var olmadığını söylemek mümkün değil. Kamudan ihraçlar konusu Nuriye ve Semih şahsında sembolleşti. Tutuklamaya başvurmak yerine bu iki canı kurtarmak için ne yapabilirizi düşünmek gerekir. Nuriye ve Semih’in yaşamının bir an evvel kurtarılması gerekiyor.”
NURİYE ÖLÜM YOKUŞUNDA
Sakarya Barosu Başkanı Av. Zafer Kazan da şunları söyledi:
“Ben, Nuriye’yle görüştüm. Bir ölüm yokuşunda tebessümle yürüyen bir insan gördüm bugün. Çünkü haklıydı. Haklı olduğu, vicdanıyla yürüdüğü çok belliydi. Doğrusu onun gözlerinden aldığım enerji, beni kendimden utandırdı.

Gelin, suçla hep beraber mücadele edelim, ama hukukun prensiplerine riayet ederek. Hukukun şemsiyesi, devletin güvenlik şemsiyesidir. Gelin, bir başlangıç olsun, Semih’le Nuriye’yi kurtaralım.”