25 Eylül 2016 Pazar

Öğretmenler Neden hedefte..!

2016-2017 eğitim-öğretim yılına kaosla giriyoruz. 15 Temmuz darbe girişimi sonrasında eğitim alanında hem özelde hem kamuda tasfiye süreci başlamış giderek bu süreç ülkemizin aydınlık yüzü olan Eğitim Sen üyesi emekçilerini de kapsamıştır.
110 yıllık mücadele tarihi olan sendikamız ,tarihin her döneminde baskı altına alınmaya çalışılmış, devlet aklının zulmüne uğramış, kapatılmak istenmiş, kapatılmış, fakat kendi perspektifini geliştirerek birbirinin içinden doğan örgütlülüğünü mücadelesiyle devam ettirmiştir. Her iktidarı rahatsız eden bu örgütlülük son tahlilde AKP iktidarı içinde tehlike olmuş ve gözleri bir kez daha bu geleneğin sahibi olan Eğitim Sen’e çevrilmiştir.
15 Temmuz darbe girişimi sonrası adeta cadı avı başlamış süreç fırsata dönüştürülmüştür. Bu süreçte ironik olan başarılı darbe süreçlerinde bile kamu emekçilerine böyle bir kıyım yapılmadığıdır. Sendikamız Eğitim Sen’den doğru 11 bin 301 eğitim emekçisi idari-adli hiçbir soruşturma yapılmadan OHAL fırsatçılığı ile açığa alınmış ve açığa alanlar “terör suçu” ile ilişkilendirmeyle hukuksuzluğu meşru gösterme çabası içine girmişlerdir. Elbette bu süreçte Eğitim Sen’e dokunulmaması, hedef haline getirilmemesi olası değildi, bekleniyordu ve nihayetinde iktidar bizi hedefine aldı.
Hedefiz çünkü; Eğitim Sen üzerinden örgütlü mücadeleyi dağıtmak, sindirmek, içini boşaltmak, ayrıştırmak, bölerek küçültmek ve örgütlü mücadeleyi geriletmek amacındalar.
Hedefiz; iktidarların baskıcı, anti demokratik uygulamalarına karşı koyan alternatif üreten sendikayız.
Hedefiz; ilkesel olarak laik,bilimsel,anadilinde eğitimi savunuyoruz.
Hedefiz; iktidarın, eğitimi gerileten, dinselleştiren, bilimsellikten uzaklaştıran politikalarına karşı bilimsel, sorgulayan, eleştiren nesiller yetiştirenleriz.
Hedefiz; eğitimde ticarileştirilmeye karşı herkese eşit, parasız eğitimi savunuyoruz.
Hedefiz; güvencesiz çalıştırılmaya karşı iş güvencemize sahip çıkıp herkese güvenceli iş diyoruz.Hedefiz; savaşa karşı içerde dışarıda barış diyoruz.
Hedefiz çünkü biz emek, barış ve demokrasi savunucularıyız.
İşte bu sebeplerledir ki arkadaşlarımız hukuksuzca açığa alınmıştır. Biz diyoruz ki çerçevesi anayasa, yasa ve uluslararası sözleşmelerle çizilmiş sendikal eylem ve faaliyetlerinden kimse terörize edemez! Açığa alınan arkadaşlarımızın bir kısmı değil tamamı görevine iade edilmelidir. Hukuksuzluğa, anti demokratik uygulamalara son verilmelidir. Öğrencilerimizin eğitim hakkı engellenmemelidir.
Unutulmamalıdır ki köklü mücadele geleneğine sahip Eğitim Sen her koşulda demokratik haklarını kullanarak mücadelesini büyüterek her türlü haksızlığın hukuksuzluğun antidemokratik uygulamaların karşısında olmuştur, olmaya devam edecektir. Ve bütün arkadaşlarımız görevlerine iade edilinceye kadar her türlü mücadelemiz sürecektir.
Gelecek nesilleri, emekle sevgiyle yetiştirenler kazanacak! Ya hep beraber ya hiç birimiz! Gücümüz örgütlülüğümüzdür! 
YAŞASIN ÖRGÜTLÜ MÜCADELEMİZ!
Müjgan BİLGİSEL
Eğitim Sen Ankara 4 No’lu Şube Temsilcisi