21 Eylül 2016 Çarşamba

Eğitim Sen İstanbul’daki açığa almaları protesto etti

Eğitim Sen üyesi kamu emekçilerine dönük açığa alma saldırısı yeni eğitim-öğretim yılının başında da devam etti.
Daha önce Kürdistan’da görev yapan ve 2015-2016 eğitim-öğretim döneminin sonunda İstanbul’a tayini çıkan Eğitim Sen üyesi öğretmenler, yeni eğitim yılının ilk haftasında açığa almalarla karşılaştı.
Eğitim Sen İstanbul 7 No’lu Şube tarafından verilen bilgilere göre, bu hafta başında öğretmenlere tebliğ edilen kararla 97 eğitim emekçisinin görevden alındığı duyuruldu.
Geçen dönem Kürdistan’da görev yapan fakat bu eğitim döneminde İstanbul dışındaki batı illerinde göreve başlayan eğitim emekçilerinin durumu ile bir bilgiye ise henüz ulaşılamadı.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde eylem

Bu arada İstanbul’a tayini çıkan ve hafta başında açığa alındıklarını öğrenen Eğitim Sen üyesi öğretmenler İstanbul’da bugün toplu dilekçe vererek saldırıyı protesto etti.
Eğitim emekçilerine karşı İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü önündeki polis ablukası dikkat çekerken çok sayıda çevik kuvvetin yığınak yaptığı ve bir TOMA’nın beklediği görüldü.
15.00'te müdürlük önünde toplanan Eğitim Sen üyeleri önce burada basın açıklaması gerçekleştirdi. Açıklamada, İstanbul'da açığa alınan 96 öğretmen bulunduğu belirtildi. Açığa alınan bütün öğretmenler işlerine geri iade edilene kadar sendika olarak mücadelenin süreceği ifade edildi.
Basın açıklamasının ardından öğretmenler toplu olarak itiraz dilekçelerini verdiler.