25 Şubat 2018 Pazar

6 bin 567 mahpus öğrenci, öğrenim hakkını kaybetme riskiyle karşı karşıya..!


Ceza İnfaz Sisteminde Sivil Toplum Derneği, mahpus öğrencilerin kayıt ve sınav paralarının karşılanmasını içeren protokolün bittiğini ve 6 bin 567 mahpus Açıköğretim Fakültesi öğrencisinin öğrenim hakkını kaybetme riski taşıdığını belirtti
Ceza İnfaz Sisteminde Sivil Toplum Derneği/Türkiye Hapishane Çalışmaları Merkezi (CİSST/TCPS), mahpus öğrencilerle ilgili bir açıklama yayımladı.
Türkiye’de hapishanelerdeki 235 bin 888 mahpusun 69 bin 301’inin öğrenci olduğunu söyleyen dernek, bunun 6 bin 643’ünün Açıköğretim Ortaokulu, 20 bin 58’inin Açıköğretim Lisesi ve 6 bin 567’sinin de Açıköğretim Fakültesi’ne kayıtlı olduğu bilgisini verdi.
Adalet ile Aile ve Sosyal Politikalar bakanlıklarının arasında imzalanan ve mahpus öğrencilerin sınav ile kayıt ücretlerinin devlet tarafından karşılanmasını sağlayan protokolün Haziran 2017’de sonlandığını anımsatan dernek, bu nedenle Açıköğretim Fakültesi’ne kayıtlı mahpus öğrencilerin öğrenim hakkından mahrum edilme riskiyle karşı karşıya kaldığını dile getirdi.
CİSST/TCPS, mahpus öğrencilerin öğrenim hakkı için Adalet, Aile ve Sosyal Politikalar ve Milli Eğitim bakanlıkları, Ceza ve Tevkif Evleri Genel Müdürlüğü’nü ve YÖK’ü mağduriyetin önüne geçecek adımlar atmaya çağırdı.