16 Şubat 2018 Cuma

Die Welt gazetesinin Türkiye'de tutuklu bulunan muhabiri Deniz Yücel tahliye edildi ve eşiyle Birlikte Almanya'ya Gitti..!



Avukatı, gazetecinin tahliye edildiğini duyurdu. Alman DışişleriBakanlığı da tahliyeyi doğruladı.
Başbakan, Almanya gezisinde Yücel'in kısa sürede tahliye edileceğini umduklarını söylemişti.
14 Şubat 2017’de kendi isteğiyle ifade vermek için gittiği emniyette gözaltına alınan Yücel, 27 Şubat'ta "halkı kin ve düşmanlığa tahrik ve terör propagandası yapmak" suçlamasıyla tutuklanmıştı. Deniz Yücel hakkında henüz iddianame hazırlanmamıştı.
TÜRKİYE'DEN AYRILDI
Die Welt gazetesinin Türkiye temsilcisi Deniz Yücel, eşi Dilek Mayatürk Yücel’le birlikte Almanya’ya gitti.
ALMANYADA AÇIKLAMA YAPTI
Almanya'ya dönen Deniz Yücel'den videolu mesaj: Niye çıktım bilmiyorum, bu hikaye burada bitmez
Serbet bırakıldıktan hemen sonra Almanya'ya giden gazeteci Deniz Yücel'in arkadaşlarının Twitter'da oluşturduğu #FreeDeniz hesabından gazetecinin video mesajı yayınlandı.
Yücel videoda, cezaevinden çıktıktan sonra kendisine verilen karar kağıdında "tutukluluğuna devam" ifadesinin geçtiğini söyledi.
Tahliye olduktan sonra basına konuşmayan Deniz Yücel, Almanya’da hazırladığı videoda açıklamalarda bulundu.
Cezaevinden çıkarken kendisine 3’üncü Sulh Ceza Hakimliği tarafından teslim edilen kararı gösteren Yücel, “Bugün çok ilginç bir gün... 3 Şubat tarihli tutukluluğuma devam kararı. Bugün aldım, çıkarken. Ama yine de çıktım” dedi.
'NİYE ÇIKTIM BİLMİYORUM'
“Niye çıktım, bir sene önce niye tutuklandım; hâlâ bilmiyorum” ifadelerini kullanan Yücel, “Söylenecek çok şey var ama şimdilik bu kadarıyla kalsın. Bu hikâye burada bitmez” dedi. Tutukluğu süresince kendisine destek verenlere teşekkür eden Yücel, hala tutuklu olan gazeteciler nedeniyle de buruk olduğunu söyledi.
ÖZEL UÇAKLA GİTTİ
Yücel ve eşi, daha sonra konsolosluk aracına binerek saat 20.00 sıralarında Atatürk Havalimanı’na gitti. Yücel çifti, işlemlerinin tamamlanmasının ardından, özel uçağa binerek, saat 21.00 sıralarında Almanya’ya hareket etti.
Almanya Başbakanı Angela Merkel, dün Başbakan Binali Yıldırım ile birlikte Berlin'de düzenlediği basın toplantısında "Deniz Yücel konusu çok büyük önem taşıyor. Kendisi için 1 yıldır iddianame hazırlanmadan tutuklu bulunmaktadır. Bugün tekrar bu davanın çok büyük önem taşıdığını ifade ettim" demişti.
Öte yandan Deniz Yücel hakkında iddianame hazırlandı. Yücel hakkında, ‘Terör örgütü propagandası yapmak’ ve ‘Halkı kin ve düşmanlığa tahrik’ suçlamasıyla 4 yıldan 18 yıla kadar hapis talep edildi.