12 Mart 2018 Pazartesi

CANSIZ MANKENİ ÜÇ POLİS GÖZALTINA ALDI


Anlayana Sivrisinek Saz Haber Kanalı olarak bu gün Bodrum Belediye meydanında bir yılı aşkın süredir hukuksuzca açlığa mahkum edilmesinİ çeşitli yöntemlerle protesto eden ilkokul öğretmeni Engin Karataş' ı ziyeret ettik. Karataş, bu defa kendi yerine cansız kadın manken kullandı. Mankenin eline "Engin öğretmeni işine Geri alın" yazan bir döviz tutturan Karataş eyleminin amacını şöyle açıkladı:
"Bir yıldır açlığa mahkum edilmiş durumdayım hakkımda herhangi bi soruşturma açılmadan ve yargılama yapılmadan bir gecede işime son verdiler. Mahkemeye başvurdum mahkemeleri de kapattılar işime ve öğrencilerime biran önce kavuşmak için burada, okulumun yanında çeşitli yöntemlerle tarafıma yapılan haksızlığı protesto ediyorum. Bazen su ile yazıyorum bazen buğdayla bazen çiçekle bazen gemici halatıyla bazen koli bandıyla bazen anket yaparak bazen yabancı dillerde bazen balonla yazıyorum. Ne yaparsam yapayım hükümet beni gözaltına aldırıyor. Çiçeği balonu oyuncağı bile gözaltına aldılar. OHAL ile insan haklarını askıya aldıklarını halka göstermek istiyorum. Polislere "Görmüyor musunuz? Kimseye zararım yok haksızlığa uğradım ve bunu protesto ediyorum niçin gözaltına alıyorsunuz? diye soruyorum. Valiliğin emri var her türlü eylem yasak diyorlar. Ben de her türlü eylemi deneyerek yasak olmayanı bulmaya çalışıyorum. Mayınlı araziye girmenin yasaklığını kabul edebilirim ama bir öğretmenin işini istemesinin yasaklığını kabul edemem. Polisler bazen "Biz seni de korumak için göz altına alıyoruz." diyorlar Peki o halde bugün ben yokum. Yerime cansız bir manken var onun korunmaya da ihtiyacı yok. Bakalım onu da gözaltına alacaklar mı diye merak edip bir kenara geçtim. Arkadaşlarım Sedef Kuzanli ve Ramazan Şahin le birlikte Olacakları seyretmeye başladım. Kameram da kayıttaydı. Gelen geçen yazıyı okuyordu çocuklar etrafında bisiklet ve kaykayla dolaştılar. Yaklaşık 20 dakika sonra 3 tane polis gelip mankeni gözaltına aldı. Ne bekliyordum ki İnsan Hakları Anıtını bile esir alan hükümet elbette mankeni gözaltına alır. Yasakçı zihniyet komiktir." Dedi.