10 Mart 2018 Cumartesi

Şık ve Sabuncu cezaevinden çıktı: Bu mafya saltanatı bitecek..!


Cumhuriyet Gazetesi davasının 6’ncı duruşmasında gazetenin Genel Yayın Yönetmeni Murat Sabuncu ve muhabiri Ahmet Şık hakkında tahliye kararı verildi. İkili bu kararın ardından Silivri Cezaevi’nden çıktı.
‘Öfkeli olmanızı tercih ediyorum’
Çıkışta konuşan Ahmet Şık, şunları dile getirdi: “Hakikate inanan herkese çok teşekkür ediyorum. Şunun altını çok net olarak çiziyorum, ben hiçbir şekilde sevinçli değilim. Akın Atalay bu komplonun son tutuklusu olarak içerideyken sizin de sevinmenizi istemiyorum. Öfkeli olmanızı tercih ediyorum, çünkü öfke bizi ayakta tutacak. Umudumuzu öfkemizle bileyeceğiz, bunu yapmaz isek saçma sapan şeylere sevinmeye devam edeceğiz. Ben 6 yıl önce yine bir mart ayında içeriden çıkmıştım, bugün yine bir mart ayı. Değişen tek şey faşizmin sahibinin ortaklarından birinin eksilmesidir. Ama bu ülkede gün gelecek, bu mafya saltanatının biteceğini ben size garanti ediyorum. Hakikate inanan herkes bilsin ki bu mafya saltanatı hak ettiği yere gidecek. İşte biz o gün sevineceğiz.”
‘Dayanışma sayesinde dışarıdayız’
Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Murat Sabuncu da tahliyesinin ardından yaptığı ilk açıklamada, Akın Atalay'ın tutukluluğuna vurgu yaptı. Sabuncu, "En kısa zamanda onu da yanımıza alıp, bağımsız gazetecilik hedefimize olduğunca devam etmek istiyoruz" dedi.
Sabuncu, "Düşünce ve fikir özgürlüğü yüzünden cezaevinde sadece biz yoktuk. Hâlâ gazeteciler, avukatlar, milletvekilleri, hak savunucuları cezaevinde. Biz dışarı çıktık diye Türkiye'nin problemleri düzelmedi. Bizim gazete olarak gazeteciler olarak görevimiz bu hak mücadelesinde daha evvel yaptığımız gibi korkusuzca bu işi yapmaya devam etmek. Herkes şunu unutmasın, biz dışarıdaysak dayanışma sayesinde dışarıdayız” diye konuştu.