28 Kasım 2017 Salı

Dinde zorlama yok, Milli Eğitim Müdürlüğü’nde var..!

Birgün’de yer alan habere göre, 22 Kasım’da İlçe Milli Eğitim Müdürü Serkan Çolakoğlu imzalı yazıda dini derslerin desteklemesi için etkinliğe katılımın önem taşıdığı vurgulanarak gereğinin yapılması istendi.
Yazıda şu ifadelere yer verildi: “İlgi yazı gereği Genel Müdürlüğümüzce, imam hatip lisesi meslek dersleri, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ile din, ahlak ve değerler alanındaki seçmeli derslerin öğretiminin desteklenmesi; ilköğretim ve ortaöğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerimize Peygamber Efendimizin güzel ahlakı ve örnekliğinin doğru bir şekilde anlatılması amacıyla 29 Kasım 2017 tarihindeki Mevlid Kandili vesilesiyle Kasım ayının son haftasında, tüm okullarımızda ‘Mevlid-i Nebi’ etkinliklerinin düzenlenmesinin uygun olacağı mütalaa edilmektedir.”
“Etkinlikler yurt genelinde”
Eğitim Sen İstanbul 4 No’lu Şube Başkanı İzzet İldeş, Mardin’de de il milli eğitimin okullara bu kapsamda yazı gönderdiğini aktararak şunları söyledi: “Bu etkinlikler yurt genelinde yapılıyor. Milli Eğitim Bakanlığı’nın TÜRGEV gibi birçok vakıfla imzaladığı protokoller çerçevesinde düzenleniyor. İlçe Milli Eğitim Müdürü ile de görüştük ve ‘Bu protokoller ders saati veya müfredatın dışında işlenen konullar‘ dedik. ‘Bakanlık üzerinden gelen bir planlama. Müdahale edemiyoruz’ yanıtını verdi.”