Medya takip kurumu Ajans Press, Türkiye’de sosyal medya ve internet
alışkanlığı üzerine medya incelemesi gerçekleştirdi. Ajans Press’in We are
Social 2017 verilerinden edindiği bilgilere göre 48 milyon kişilik kitlenin
yüzde 87’si düzenli olarak her gün internete girerken, online ortamda 3 saati
sosyal medyada olmak üzere 6 saat 46 dakika geçiriyor.
Türkiye’de interneti aktif olarak kullanan kitlenen tamamı en az bir sosyal
medya platformunun kullanıcısı ve üyesi oldu.
Youtube en çok kullanılan uygulama
Türkiye’deki internet kullanıcılarının en fazla kullandığı kanal yüzde 57
ile Youtube oldu. Youtube’u yüzde 56 ile Facebook ve yüzde 45’le Instagram
takip etti.
İnternetten alışveriş artıyor
Sosyal medya ve internet kullanımının bu denli artmasının e-ticaret
sektörünü de hareketlendirdiği belirlendi.
Son bir yılda internetten alışveriş yapanların sayısının 2.5 milyon kişi
artarak 15 milyona ulaşması dikkat çeken başlıklar arasında yer aldı. Perakende
sektöründe e-ticaretin genel payı yüzde 3-4 civarında olurken bu oranın
gelişmiş ülkelerde yüzde 8-12 aralığında olduğu belirlendi.