12 Şubat 2018 Pazartesi

Gençlik Şeriat kuşatmasında..!


Gülen cemaatinin eğitimde yarattığı şeriatçı kadrolaşma devam ederken,Milli Eğitim Bakanlığı, şimdi de eğitimi Nurcu tarikatlara teslim ediyor. Bakanlık, ülkenin dört bir yanında “İlim ve Kültür Derneği” adı altında çektikleri videolarla örgütlenen ve yeni nesil teknolojik Nurculuk propagandası yapan, “sosyal medya fenomeni” olarak din propagandası yapan gruplara Türkiye genelinde okullarda etkinlik düzenlemesi için izin verdi.
‘İLİM VE KÜLTÜR DERNEĞİ’
MEB, ‘değerler eğitimi’ adı altında çocukları dini dernek ve tarikatlara emanet etmeye devam ediyor. MEB’in yeni dönemde, “İlim ve Kültür Derneği” olarak kendilerini tanıtan, farklı iller ve isimlerle örgütlenen yeni nesil Nur cemaati yapılanmalarına kapılarını sonuna kadar açtığı ortaya çıktı. Çocukları çeşitli etkinlik ve panellerle Nurcu propagandaya maruz bırakan MEB’in, kendisine farklı isimlerle başvuran ve aynı temelden hareket eden gruplara gerekli formasyon belgelerini bile sormadan kolaylıklar sağladığı belirlendi.
YENİ NESİL GERİCİLİK: ÇAY HOUSE, PLAYSTATİON, GO-KART ETKİNLİKLERİYLE NURCU ÖRGÜTLENME’
MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nün, Bursa merkezli “Çay House”, İzmir merkezli “Sözler Köşkü”, Ankara merkezli “Çınaraltı” gruplarına ‘İlim ve Kültür Derneği’ sıfatıyla okullarda etkinlik yapmasına izin verdiği tespit edildi. Bakanlığın Risale-i Nur ve Bediüzzaman Said Nursi propagandası yapmasına izin verdiği tarikat gruplarının ortak noktasını sosyal medya oluşturuyor. Nur cemaati öğretilerini yeni nesil teknolojileri kullanarak ‘eğlenceli’ videolarla gençlere anlatmayı ve aşılamayı hedefleyen grup temsilcilerinin sosyal medyada on binlerce takipçisi bulunuyor.
Çeşitli konularda çektikleri videoları birçok sosyal medya platformunda paylaşan gruplar, birbirlerinden ayrı ancak aynı konuları işleyerek gençlere ulaşmaya çalışıyor. Cumhuriyet'te yer alan habere göre temsilcilerini sosyal medya fenomenlerine dönüştüren gruplar, “yat gezileri, piknikler, geziler, paintball organizasyonları, go-cart, halı saha, playstation” gibi etkinliklerle gençlerden kendilerine taraftar yaratırken, dini gençlik üzerinden yorumlayarak onlara satır aralarında ‘eğlenirken’ Nursi öğretilerini anlatıyor.
SOSYAL MEDYAYI AKTİF KULLANIM
Söz konusu ‘etkinlikleri’ örgütlenme aracı olarak kullanan Nurcular, internet üzerinden canlı yayınlar yapıyor ve geniş kitlelere ulaşmak için sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor.
'ÜSTADIMIZ SAİD NURSİ’
Sosyal medya üzerinden “Aşk’ı birde böyle dinleyin!”, “Lenin, Stalin, Hitler, Che Guevara? Asıl devrimci kim?”, “Evlilik mastürbasyonu bırakmaya çözüm değil! Peki, çaresi ne?”, “Müslümanların en büyük icadı, zikirmatik”, “YGS, KPSS, LYS kaygısı ve gelecek endişen mi var?” gibi başlıklarda videolar yayımlayan Çay House isimli grup, ismindeki İngilizce ‘ev’ anlamına gelen kelimeyi de “Madem bizim hukuk kitabımız ve mihenk taşımız Kuran, sünnet ve Risale-i Nur da buna ters bir şey görmedik. İsmin yarı İngilizce yarı Türkçe olması davaya engel olmaz sanırım, çünkü üstadımız Bediüzzaman Said Nursi ‘Frenklerin ahlaklarını taklit etmeyin’ diyor. Reklam olması, herkesin konuşması için bu ismi seçtik, hafızalara kazınıyor” diyerek anlatıyor.