17 Kasım 2017 Cuma

Nuriye Gülmen'den aylar sonra ilk görüntüler ve ilk savunma..!


OHAL kapsamında çıkarılan KHK ile 9 Kasım'da kamu görevinden ihraç edilen ve işlerine dönmek amacıyla açlık grevine başlayan Nuriye Gülmen ve Semih Özakça'nın "silahlı terör örgütüne üye olmak", "terör örgütü propagandası yapmak" ve "Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu'na muhalefet" suçlarından yargılandığı davaya devam edildi. 
Ankara 19. Ağır Ceza Mahkemesince Sincan Ceza ve İnfaz Kurumları Kampüsü'ndeki duruşma salonunda görülen davanın 4. duruşmasına, ev hapsi kararı verilen tutuksuz sanık Semih Özakça ile tutuksuz sanık Acun Karadağ katıldı. Tutuklu sanık Nuriye Gülmen ile tedavi gördüğü Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesinin tutuklu odasından SEGBİS aracılığıyla bağlantı kuruldu. Duruşmayı bazı CHP'li milletvekilleri de izledi.
Ankara 19. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davası saat 10.35'de başladı. Avukat ve davayı takip edenler duruşma salonuna alındı.
10:45: Ev hapsine alınan tutuksuz sanık Semih Özakça tekerlekli sandalye ile duruşma salonuna yakınları tarafından getirildi.
Davadan anlık paylaşım yapan Gökhan Özbek
10.57: Açlık grevinin 179. gününde Nuriye ve Semih’e destek veren Esra Özakça sağ kolunda boyuna kadar kas rahatsızlığı başladığından kolu sargılı geldi.
11.00: Tarafların hazır edildiği duruşma başladı. Nuriye Gülmemen'in SEGBİS ile hastaneden ifadesi alınması için hazırlıklar başladı. 
11.05: Nuriye Gülmen ile SEGBİS bağlahtısı kuruldu. Gülmen sözlerine “Yüksel direnişine, kendisini yalnız bırakmayan herkesi en içten duygularımla selamlıyorum” şeklinde başladı. Bitkin ve yorğun olduğu gözlenen Gülmen salona el salladı. Salondakiler ise Gülmen'i alkışladı. Hakim seyircileri dışarı çıkaracağı uyarısı yaptı.
11.15: Aşırı zayıfladığı gözlenen Gülmen sağ elini kalbinin üstüne götürerek, kendisine destek olanların isimlerini sayarak gazetecilere ve sosyal medya kullanıcılarına teşekkür etti.
Nuriye Gülmen ifadesine şöyle devam etti: Kendilerine destek olup ceza alan, cezaevlerine giren, gözaltına alınan Türkiye’nin dört bir yanındaki insanlara teşekkür ediyorum. İnsanlar açlığımızı paylaştılar. Yanımızda olan halkımıza yürekten teşekkür ediyorum. Terör demagojilerine inanmayıp bizim için birşeyler yapan herkese teşekkür ediyorum. En başından beri mahkemeye keyfi olarak getirilmedim. Mahkemelere katılmak istediğim halde. Davanın dördüncü duruşmasında ifade verebilen Nuriye Gülmen: Başından beri mahkemeye keyfi olarak getirilmedim
11.25: Nuriye Gülmen: Numune Hastanesi’nde çok sağlıksız koşullar altında kalıyorum. Odada sürekli bir ışık yanıyor. Açlık grevindeki bir insan olmasam bile bu ışık altında uyuyamam. Çok kapsamlı bir savunma hazırladım. Ançak önce Nuriye Gülmen kimdir, neden açlık grevine başladı bunu anlatmak istiyorum. Bugün 254. gün.
11.35:Nuriye Gülmen savunma verirken yoruluyor. Refakatçisi olan kardeşi Beyza Gülmen su vererek yardımcı oluyor. Ben Eskişehir OGÜ’de araştırma görevlisiyim. Öğretim üyelerinin angarya işlerini kabul etmedim! 
11.40: Mesai saatleri dışında katıldığım eylemlerden dolayı soruşturma geçirdim. Ali İsmail Korkmaz’ın duruşmalarına katıldığım için soruşturma geçirdim. Sendikamın çağrılarına katıldığım için soruşturma geçirdim. Nuriye Gülmen: 38 gün boyunca Ali İsmail uyanacak diye bekleyen Emel Annenin yaşlarına gözlerine şahidim. Ben her fırsatta o uyanacak diye oraya gittim.
Tarık Tolunay'ın çizgileriyle duşmaya SEGBİS ile bağlanan Nuriye Gülmen 
11.48: Nuriye Gülmen: Bitirdiğim tezimi bitirmedim diye haksız şekilde açığa alındım. Oysa ben onca emekle bitirdim. Ben hakkımı arayan bir insanım. Haksızlığa uğrayanların yanında olan bir insanım. Soruşturma geçirdiğim halde acısı olanı paylaşan insanım.
11.55: Ben 9 Kasım’da o eyleme başladım.
Biz asla ispiyonla, tez aparmacılığyla hoca olanlardan değiliz, olmayacağız. Ben barış için imzacı olan akademisyenlerin neler yaşadığını da biliyorum. İdare görevlerini aldılar, doktoralarını iptal edip mobbing uyguladılar. OHAL sonrasında kendi gördüklerim bunlardı. Mesela sevgili Acun 20 yıllık öğretmen 'beni nasıl atarsınız' diyordu. Ben de dedim, 'beni nasıl işten atarsınız.'
Beni 9 Kasım'da o eyleme benim kendi savunma yeteceğim ve direncim boyunca boyun eğmemem götürdü. AKP iktidarı beni işimden atamaz. Ben ondan hesap soruyorum. Sadece işimi istiyorum. Hesap soruyorum. Ben ona hesap sorarım o değil. Bu meşrulukla Yükseldeyim. Bu meşruluğa inananlar Yükseldeydiler. Selçuk Üniversetisi hatasını anlayıp beni işe geri alacak. Biz haklı olduğumuz için oradayız, biz bütün yolları tükettik her şeyi kullandık. İşimizi geri istiyoruz. Haklı olduğumuz için oradayız.
DURUŞMAYA 10 DAKİKA ARA VERİLDİ 
Açlık grevinin 254'üncü gününde, SEGBİS'le Numune Hastanesi'nden mahkemeye bağlanan Nuriye Gülmen'in yorulması sebebiyle duruşmada 10 dakika ara verildi. 
12.20: Aranın ardından duruşmaya tekrar başlandı. Nuriye Gülmen savunmasına devam ediyor. 
12.27: Bu direniş bizim hakkımıza sözümüzdür. İşimizi geri istiyoruz olacağız dedik olduk! Yüksel direnişi devam etti. Gözaltına götürüyorlardı Kabahatler Kanunu ya da canları ne isterlerse öyle davranıyorlardı. OHAL vardı, kimse bir şeye yapmaya cesaret edemiyordu! Biz vardık, halk bunun farkında. 
12.30: Nuriye Gülmen: Açlık grevimiz ve direnişimiz AKP’nin KHK’larının meşruluğunu ortadan kaldırdı. Haksız yere insanlar, hiç bir gerekçe gösterilmeden işlerinden atılıyor. Bu bu kadar kolay değil! Biz bunun bu kadar kolay olmadığını anlattık. Bu KHK sonrası YÖK’le görüşmek istedik, karşımızda muhatap bulamadık! Topladığımız imzaları teslim etmek istedik.
12.35: Bu KHK sonrası YÖK’le görüşmek istedik, karşımızda muhatap bulamadık! Topladığımız imzaları teslim etmek istedik. Baçıklamaları yaptık. Muhatap bulamadık. Taş duydu, beton duydu, bir siz duymadınız.Sonrasında açlık grevi kararı aldık. Semih ile açlık grevi kararı sonrası gözaltına alındık. 5 gün TEM’de tutulduk. Adli kontrolle serbest kaldık. Tekrar Yüksel’e gittik. Açlık grevinin 75. günü gözaltına alındık, dosyalar üzerine oynamalar yapılarak, birleştirilerek tutuklandık. 
12:40: Mahkeme heyeti öğle arası diyerek saat 14:00’e kadar davaya ara verdi. 
14.20'de tekrar başlayan duruşmara Nuriye Gülmen savunmasına devam etti: 
Saldırılar halka karşı ne kadar yoğun olursa, siz de o kadar açlık grevi göreceksiniz. Bizim açlık grevi Dünya çapında görüldü. Faşizmin arttığı oranda halk açlık grevi yapmaya devam edecektir.
GÜLMEN İFADE VERMİYOR BEYANDA BULUNUYOR
Nuriye’nin avukatı Ömer Faruk Eminağaoğlu söz alarak Nuriye Gülmen'in beyanlarının tutanağa savunma olarak geçmesine itiraz etti. Eminağaoğlu müvekkilinin duruşmaya gelmedikçe ifade vermeyeceğini söyledi.
Gülmen daha sonra sözlerine devam etti: Gülsüm Elvan’ın kolunun kırılması, Antalya’da adımızın geçtiği pankart açan öğrencilerin tutuklanması, bunların hepsi halkın bizi sahiplenmesinin önüne geçmek için yapılmıştır. İçişleri Bakanlığı’nın özel bir saldırısı oldu. Adımıza kitapçık çıkardı. Vasat bir İngilizce ile sonra akşam 9’da eve gidip yiyorlar dedi. Twitter paylaşımlarımızı sordular, soracak soruları bile yoktu. Neden tutuklandığını bilmiyorum. Sorulan sorulara hayır diyorum. Sorulacak soruları kalmadı. Dosyaları birleştirip aniden tutuklandık. Sincan Hapishanesi’nde kaldım. Orası bir tecrit hapishanesi, çok ağır koşullar altında kaldım.
REFAKATÇİSİZ KALAMAZ RAPORUNA RAĞMEN 18 GÜN REFAKATÇİSİZ KALDIM
14.42: Açlık grevime uygun olmayan tecrit ortamında bulundum. Sonra Numune Hastanesi yoğun bakım ünitesine getirildim. Ancak hapishaneye dönmek için dilekçe verdim. Çünkü hapishanede devrimci dayanışma vardı. Numune Hastanesi’nde hayati tehlikesi vardır, refakatçisiz kalamaz raporuna rağmen 18 gün refakatçisiz kaldım. Kendi ihtiyaçlarımı karşılayacak durumda olmama rağmen. Sincan cezaevinde tecritte bile olsam tekerlekli sandalye ile hava alma güneşi görme şansım vardı. Hastaneye getirilmeye itiraz etmemin en önemli nedeni, beni hasta olarak görmeleriydi. Ben tedavi olmak istemiyorum. Ben direnişçiyim ben ne için hastanede kalıyorum?
14.53: Bir gece hapishane müdürü geldi beni hasteneye götüreceğiz dediler. Zorla çarşaflardan tutara üçüncü derece yoğun bakım ünitesine koyuldum. Zorla müdahaleye zemin hazırladılar. 24 saat perdemi aralayıp rapor verdiler birilerine. Birgün jandarma gelip sen yürüyebiliyorsun seni yatağa bağlayalım dedi kabul etmedim. Çok gergin bir ortam sürekli baskı altındayım.