9 Ekim 2017 Pazartesi

Karma Eğitimin Altı Adım Adım Oyuluyor..!

Eğitim-İş Merkez Yönetim Kurulu ve İzmir Şube yönetimi, İzmir’de bir basın açıklaması yaparak, kentte karma eğitimi fiilen ortadan kaldıran okulları deşifre etti. Bazı okullarda sınıfların haricinde, bahçelerin ve koridorların bile kız-erkek diye ayrıştırıldığını açıklayan Eğitim-İş Genel Başkanı Orhan Yıldırım, “Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 15. Maddesi’nde bu husus, ‘Okullarda kız ve erkek karma eğitim yapılması esastır. Ancak eğitimin türüne, imkân ve zorunluluklara göre bazı okullar yalnızca kız veya yalnızca erkek öğrencilere ayrılabilir’ şeklinde yerini almıştır. Bu saydığımız okullarda koşullar hiçbir şekilde bu çağdışı uygulamayı dayatmadığı için, yapılan tam anlamıyla kanunsuzdur. Eğitim-İş olarak, Cumhuriyetle hesaplaşma adımlarının bir parçası olan bu girişimleri yargıya taşıyacağımızın altını çiziyoruz” diye konuştu. Eğitim-İş’e üye öğretmenlerden alınan bilgilerin doğrulatılmasıya oluşturulduğu söylenen listede, haremlik-selamlık okullar olarak şunlar sıralandı:
-Gaziemir Şehit Mustafa Yaman İmam Hatip Lisesi
-Konak İmam Hatip Ortaokulu l Menderes Şehit Muhammed Safitürk İmam Hatip Ortaokulu ve Lisesi
-Buca Mehmet Emin Yurdakul İmam Hatip Ortaokulu l Buca İmam Hatip Ortaokulu
-Buca Çakabey İmam Hatip Ortaokulu
-Buca Evliya Çelebi İmam Hatip Ortaokulu
-Buca Sezai Karakoç İmam Hatip Ortaokulu ve Lisesi
-Karabağlar Akşemsettin İmam Hatip Ortaokulu
-Karabağlar İzmir Anadolu İmam Hatip Lisesi