21 Ağustos 2017 Pazartesi

CHP'nin Ne Yaman Çelişkisi; Adalet Kurultayı’na Veli Saçılık ile ‘Hayata Dönüş’ün mimarlarından Hikmet Sami Türkü davet etti..!

CHP’nin Adalet Kurultayı’nda Burdur zindanında devletin saldırısı sonucu kolunu kaybeden Yüksel direnişçisi Veli Saçılık ile “Hayata Dönüş Operasyonu”nun mimarlarından dönemin Adalet Bakanı Hikmet Sami Türk aynı anda davet edildi.
Saçılık CHPnin bu tutumuna tepki göstererek, “Hikmet Sami Türk’ü işlediği cinayetlerden dolayı adil yargılarsak, o zaman adalet için bir simge olur. Adil yargılanmış bir katil olarak tarihe geçmelidir, başka bir şeyi hak etmiyor. Yoksa ‘Adalet’ adına kürsüden söyleyecek hiçbir şeyi yok” dedi.
‘Hayata Dönüş’ün mimarlarından Hikmet Sami Türk de davetli
CHP’nin 26-30 Ağustos tarihleri arasında Çanakkale’de düzenleyeceği Adalet Kurultayı’nda Veli Saçılık’ın kolunun kopmasına sebep olan 19 Aralık “Hayata Dönüş Operasyonu”nun mimarlarından dönemin Adalet Bakanı Hikmet Sami Türk de davet edildi. Veli Saçılık da davetliler arasındaydı.
Saçılık, duruma tepki göstererek Hikmet Sami Türk’ün adil yargılanması ile bir arada anlam taşıyacağını ifade etti. Kendisinin de davet edildiği kurultaya gelip gelmeme konusunda kararsız olduğunu söyledi.
‘Hikmet Sami Türk’ü adil yargılarsak o zaman adalet için bir simge olur’
Veli Saçılık, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, “Hikmet Sami Türk’ün Çanakkale’deki Adalet Kurultayı’na katılacağını ben de öğrendim, duydum… Hikmet Sami Türk’ü ben daha iyi biliyorum… Hikmet Sami Türk’ü adil yargılarsak işlediği cinayetlerden dolayı, o zaman adalet için bir simge olur. Adil yargılanmış bir katil olarak tarihe geçmelidir, başka bir şeyi hak etmiyor. Yoksa ‘Adalet’ adına kürsüden söyleyecek hiçbir şeyi yok. 200’ün üzerinde insanın kanı var ellerinde… Benim koparılmış ve köpeğin önüne atılmış bir kolum… Bunların hesabını vermemiş bir kişinin Adalet Kurultayı’nda konuşuyor olması CHP için bir skandaldır. Umarım bu skandalın farkına varır ve geri adım atar. Oraya beni de davet ettiler, ancak gelip gelmeme konusunda kararsızım” dedi.