20 Ağustos 2017 Pazar

"O Büyük Gün Geldiğinde Aranızdayım" Diyerek İdam sehpasına Yürüyen Mustafa Özenç Ölümsüzdür..!

Mustafa Özenç, 1959 Samsun doğumlu. Adana da mühendislik eğitimi gördü.Devrimci Yol hareketinin aldığı karar uyarınca 12 Eylül e karşı silahlı direniş başlatmak için bir grup arkadaşıyla kırsal alana çekildi.
Tarsus Karabucak orman arazisinde çıkan çatışmada yakalandı.
İlk gözaltına alındığı karakolda üstünde sakladığı silahını çekip çatışmaya girerek dört güvenlik görevlisini öldürdü ve daha sonra yapılan operasyonlarda yakalandı.
20 Ağustos 1981 de Adana Cezaevi'nde idam edildi.
Mustafa ÖZENÇ'in idam edilmeden önce,babasına yazdığı mektup:
idam edilmeden 45 dakika önce yazdığı mektup ailesine yeni ulaştı. 75 yaşındaki kalp hastası babasına mektubu gösteremiyorlar ve o amca bu mektup için hala üzülüyor...
27 yıl sansür yemiş sakıncalı(!) mektup şöyledir:
"Sevgili babacığım,
sizlere bu satırları yazmamın en önemli nedeni kendinizi benim için suçlamamanız ve bu konuda soğukkanlı davranmanıza katkıda bulunabilmek istememdir. sizler elinizden geldiğince bana destek olup iyi bir şekilde yetişmeme çalıştınız. ancak içinde bulunulan toplumsal şartlar benim ister istemez bir tercih yapmamı gerektirdi.
bu tercih bir yanda sermaye ve onun uşaklığını yapan faşist güçler, diğer yanda emekten yana olan güçler arasında söz konusu idi. ben de seve seve bugüne kadar uzanan sonuçlarını gördüğüm halde faşizme karşı emekten yana olmayı seçtim. ve doğru bildiğim değerler uğrunda onurluca savaştım. (...)
hiçbir baskı veya cebir karşısında bir an dahi inandığım değerlere ihaneti düşünmedim. sizler beni anlamak için her şeyden önce yaşamalısınız. (...) sömürü ve zulüm düzeni sürdüğü müddetçe bu savaş yok edilemez.
inkâr etmek gerçekleri de değiştirmez. er ya da geç bu bozuk düzen tüm pislikleriyle tarihin çöp sepetine atılacaktır. bu uğurda gelen ölüm de, nereden gelirse gelsin hoş geldi, sefa geldi."

Oğlunuz; Mustafa Özenç

.................
Bugün 20 Ağustos, Mustafa Özençin adana zindanında idal edildiği gün. İdam edilişinin 36.yılında Mustafa Özençi saygıyla anıyoruz.
O Büyük Gün Geldiğinde
O büyük gün geldiğinde
Ben kimbilir kaç yıldan beri
Ebedi yatağımda, toprağın derinliklerinde
Sonsuz bir uykuda olacağım.

Fakat alınca ne zamandır beklediğim haberi,
Uyanıp, sesimi kimse duymadan
O büyük zaferin tarifsiz coşkusuyla,
Kara toprağın altından ben de haykıracağım.

Unutulup geçmişte kalan acı dünü,
Kimbilir belki bir kış günü,
Üzerimi yorgan gibi kaplayan,
Bembeyaz karın soğuğundan,
Ya da sonbahar mevsiminde,
Kemiklerime işleyen yağmurdan duyacağım.
Ve milyonları saran o doyulmaz sevince
Ben de sessizce ortak olacağım.

Mevsim ilkbahar, sıcak bir yaz olsa da
Gece gündüz farketmez ben her zaman hazırım.
Adımın yazıldığı taş bile yıkılsa da,
Kalmamış da olsa bu dünyada mezarım,
Hatırlayıp tek canlı gelmese başucuma,
O müjdeyi ben doğadan alacağım.

Nasırlı ellerce yaratılan o görkemli bayrama,
Hiç kimse farketmeden ben de katılacağım.

MUSTAFA ÖZENÇ