24 Nisan 2010 Cumartesi

İster as, ister kes!...

Dün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı sebebiyle Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, çeşitli bakanlıklar ve yerel yönetimler birkaç dakikalığına da olsa çocuklara bırakıldı. Makam odaları memleket genelinde ilginç diyaloglara sahne oldu.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da tüm şehirlerde Vali, Belediye Başkanı, İl Emniyet Müdürleri koltuklarını kısa süreliğine çocuklara devretti. Koltuğa oturan çocukların bazıları “çocukça” isteklerde bulunurken bazıları ise “ezberletilmiş” söylemleri ile dikkat çekti.

Dervişin fikri neyse zikri de o olur!
23 Nisan yalnızca çocukların dilek ve taleplerini dile getirmelerine değil Başbakan Erdoğan’ın “fikrini zikir etmesine” de imkan sağladı. Erdoğan, laf arasında ettiği birkaç kelime ile Başbakanlıktan ne anladığını açıkça ortaya koydu.

Erdoğan, 23 Nisan nedeniyle koltuğunu 4. sınıf öğrencisi Elgin Koçubaba’ya bıraktı. Başbakan Erdoğan koltuğunu devretmeden önce Türkiye'nin dünyadaki yeri, Türkiye ekonomisi gibi çeşitli konularda açıklamalarda bulundu ve “Artık ben çok yoruldum. Koltuğumu Başbakan'a bırakıyorum” dedi.

Elgin Koçubaba ise heyecanlanarak Başbakan Erdoğan’a döndü ve “Ben konuşmama başlayayım mı?” diye sordu. Erdoğan’ın verdiği yanıt “Yetki artık senin. İster asarsın ister kesersin. Her şey sende” şeklinde oldu. Erdoğan bu yanıtıyla, makamını nasıl değerlendirdiğini gözler önüne sermiş oldu.

“SBS kalksın, satranç zorunlu ders olsun”
Birkaç dakikalığına Başbakan olan 10 yaşındaki Elgin ise “SBS’nin kalkmasını istiyorum. Okula gidemeyen çocuklar için daha fazla çalışma yapılmasını ve satranç’ın zorunlu ders olmasını istiyorum. Bilim ve sanat merkezlerine daha fazla destek olunmasını, bilimsel çalışmaların arttırılamasını istiyorum. Dünya bize atalarımızdan miras kalmadı. Onu çocuklarımızdan ödünç aldık. Ağaçlandırma konusunda çalışmalar yapmasını istiyorum. Fabrikalarda üretimin arttırılmasını, kendi ürünümüzü kendimizin üretmesini istiyorum” şeklinde taleplerini sıraladı.

“Başkanlık sistemine karşıyım”
Törende bir gazetecinin, Elgin’ebaşkanlık sistemi hakkında ne düşündüğünü sorması üzerine “Bu konuda sayın Başbakan’a katılmıyorum. Başkanlık sisteminin gelmesini istemiyorum. Ulu önder Atatürk ülkemiz için Cumhuriyet’i uygun gördü. Ülkemiz için en iyisinin Cumhuriyet olduğunu düşünüyorum” yanıtını verdi.

“1 Mayıs’ta Taksim işçilere açılmasın”
İstanbul Valisi Muammer Güler’in makam koltuğunu devrettiği Gözde Akay ise ''Eğitim alanında İstanbul olarak daha büyük başarılara imza atmak, eğitimi olumsuz yönde etkileyen trafik sorunu, okula gönderilmeyen çocuklarımızın okula kazandırılması ve aşırı göçün önlenmesiyle mümkün olacaktır'' şeklinde konuştu.

Daha sonra temsili İl Milli Eğitim Müdürü Ece Ceylan, Gözde’yi arayarak, SBS'nin kaldırılmasını, üniversite sınavında 6, 7, ve 8. sınıflardan soruların çıkmasını ve müzik, beden eğitim gibi derslere 1. sınıftan itibaren branş öğretmenlerinin girmesini istedi.

Bu arada, bir basın mensubunun 1 Mayıs'ın Taksim Meydanı'nda kutlanmasına izin verip vermeyeceğini sorması üzerine küçük Gözde, ''1 Mayıs tatil olarak geçiyor. Taksim Meydanı işçilere açılmasın'' diye konuştu. Bir gazetecinin Vali Güler'in kutlamalara izin verdiğini hatırlatması üzerine Akay, ''O zaman tamam'' dedi.

İstanbul İl Emniyet Müdürü Çapkın da 1 Mayıs’a değinerek, makamını devrettiği öğrenci ile ilgili “Bugün Selman Vanlıoğlu bizim yerimize geçecek ve 35 bin kişiye yakın İstanbul Polis Teşkilatını o yönetecek. 1 Mayıs'ta da o yönetecek. 1 Mayıs bu sene çok kolay geçecek inşallah, o yönetecek'' diye konuştu.

Çocuk bayramında öğrenciler çalıştı
Gaziantep'teki 23 Nisan kutlamalarında öğrenciler protokoldekilere kendi elleriyle çay servisi yaptı. İki Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğrencisinin, resmi tatil olan 23 Nisan’da, tam da 23 Nisan kutlamaları dahilinde protokole çay servisi yapması tepkiyle karşılandı.

Gaziantep İl Milli Eğitim Müdür Vekili Fikret Atak ise ''Bizim 23 Nisan törenlerini icra etmekle görevli bir komitemiz var. Sayın Valiliğimizle oluşturulan bir üst kurul vardır. Bir de çocukların hareketlerini, programı icra edecek bir komite vardır. Bu komite tarafından daha önce birçok kez hemen her zaman olduğu gibi bugün de 90 yıl. kutlamalarında, Gençlik Spor İl Müdürlüğünde yapılan çay vs. ikramların protokole yetiştirilmesinde görevli olan öğrencilerimiz vardı. Bu öğrencilerimiz, ilimizdeki Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi'nde okuyan öğrencilerimizdir. Dolayısıyla komitenin isteği üzerine okul müdürlüğünce görevlendirilen çocuklardır. Nitekim sunuculuk yapan iki öğrencimiz de vardı. Bu bir çocuk bayramıdır. Çocuklarımızın burada görev alması bana göre gayet tabiidir. Ben hiçbir olağanüstülük görmüyorum'' diyerek tatil günü öğrencilerin niye çalıştırıldığını açıklamaya çalıştı.

“Değişim istiyorum”
TBMM Başkanı Mehmet Ali Şahin’in yerine geçen 5. Sınıf öğrencisi ise TBMM’nin 90. kuruluş yıldönümünü kutlamasının ardından, TBMM'nin kesintisiz olarak milletin ihtiyacı olan insan odaklı, değişim ve gelişime ışık tutan yasaların acilen çıkarmasını istedi ve ''Meclisin yenilikçi olduğunu düşünüyorum. Yenilik 'değişim' demek. Bunu anayasa değişikliğini kastederek söylemiyorum. Türkiye için çok fazla şey lazım. Eğitim, hukuk, güvenlik alanında değişim gerekir'' dedi.

11 yaşındaki Osman, astronot olmak istediğini de söyleyerek ''Türkiye'de uzay çalışmalarının yapılması için öncülük yapmak istiyorum. Türkiye'den astronotlar çıkmasını istiyorum'' dedi. ''Niçin astronot olmak istiyorsun?” sorusuna ise ''Dünyada nüfus çoğalıyor. Yeni yerler lazım'' yanıtını verdi.

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun makamına oturan Zeynep Saban, ise Doğu'daki bütün çocukların okumasıyla ilgili daha fazla çalışma yapılmasını, bunların yaygınlaştırılmasını istedi. ''Eğitim bir ulusun geleceğidir. Bugün eğitime verilen destekle çocuklarımızın daha iyi bir geleceği olacağını düşünüyorum" dedi. Ardından ''Bakan vekili'' seçilen öğrenci ise köy okullarının onarılmasını, okuyamayan çocukların eğitime kazandırılmasını istedi.

Makamlara kızlar oturdu
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, koltuğunu 4. sınıf öğrencisi Öykü Emiroğlu'na devretti. Makam koltuğuna bir kız öğrencinin oturacağını öğrenen Gül, bu durumu Milli Eğitim Bakanı'nın kadın olmasına bağladı. Çubukçu da 23 Nisan’da tüm devlet yöneticilerinin makamlarına kız öğrencilerin oturduğunu ifade etti. Bu uygulama ile çok büyük oranda erkekler tarafından yönetilen devletin birkaç dakikalığına da olsa kadınlara bırakıldığı yorumunda bulunuldu.

Çocuklar teknik direktör ve kulüp başkanı oldu
Trabzon’da ise Trabzonspor'u ziyaret eden öğrenciler, temsili olarak kulüp başkanlığı ve teknik direktörlük yaptı. Cudibey İlköğretim Okulu öğrencilerinden Ege Özgür, Trabzonspor Kulübü Başkanı Sadri Şener'in koltuğuna oturarak ''İnşallah Ziraat Türkiye Kupası'nı alırız'' dedi. Daha sonra antrenman sahasına geçen öğrencilerden Hasan Çavdar, Trabzonspor teknik direktörü oldu ve ''Trabzonspor'a yakışır bir şekilde mücadele etmeye devam edeceğiz. Türkiye Kupası'nı kazanmak istiyoruz'' diye konuştu.

“Şeker tadında masalsı bir dünya dilerim”
10 yaşındaki Öykü’nün ''Atatürk'ün bize armağan ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nda sadece Türkiye çocuklarının değil, tüm dünya çocuklarının bayramını kutlar, büyüklerin büyüklüklerini gösterip şeker tadında masalsı bir dünyada biz çocukları yaşatmalarını dilerim” şeklindeki ifadesi dikkat çekti.