17 Nisan 2010 Cumartesi

Eğitim emekçileri Ankara'da buluştu

Eğitim emekçileri Eğitim-Sen'in çağrısıyla “Demokratik, Kamusal, Parasız, Nitelikli Eğitim; Örgütlü, Güvenceli Çalışma Hakkı ve Demokratik Yaşam” için Ankara'da buluştu.

Eğitim Sen; eğitimin özelleştirilmesi, örgütlü güçlere tahammülsüzlük, güvencesiz çalışmaya, son günlerde her haber sayfasında ölümüyle karşılaştığımız eğitim emekçilerinin okulda, sokakta uğradıkları saldırılara karşı Ankara Kızılay Meydanı’ndaydı.

Örgütlü bulunduğu bütün illerden merkezi çağrıyla sabah saatlerinde Ankara’da toplanan eğitim emekçileri, Kurtuluş Parkı’ndan Ziya Gökalp Caddesi‘ne kadar olan yürüyüşe 11.00’de başladı.

Yapılan yürüyüş sırasında "Parasız eğitim, parasız sağlık", "Eğitim haktır satılamaz", "Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiçbirimiz", "Faşizme karşı omuz omuza", "Kürdistan’da nükleer santrallere hayır", "Her Kürt Ahmet Türk", "Her Türk Ahmet Türk","PKK halktır, halk burada". "Ücretli köle olmayacağız", "Kürdistan’da barajlara hayır", "Biji bratiya gelan", "Yaşasın halkların kardeşliği", "Tekel işçisi yalnız değildir", "TÜBİTAK işçisi Aynur Çamalan yalnız değildir” sloganları atıldı.

Yürüyüşle Kızılay girişine kadar gelen eğitim emekçilerine burada Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç bir konuşma yaptı. Kılıç AKP Hükümetinin eğitim politikalarını eleştirerek Anayasa’da ilköğretimin parasız ve zorunlu olduğunun belirtildiğini anımsattı ve “Neresi parasız? Her aşamasını paralı hale getirmediniz mi” diye sordu. Hükümetin bütün taleplere "kaynak yok" cevabını verdiğini belirten Kılıç, “Musluklar halka kapalı, ama sermayeye sonuna kadar açık” dedi. Kılıç, 400 bin öğretmen açığının olduğunu, diğer taraftan ise 400 bin öğretmenin atama beklediğini belirterek, “Neden atamaları yapmıyorsunuz” diye sordu. Konuşmasında Ahmet Türk'e yapılan saldırıyı da kınayan Zübeyde Kılıç ayrıca Anyasa değişiklik paketi için de "dağ fare doğurdu" diyerek eleştirdi ve bu paketi kabul etmeyeceklerini belirtti.

Zübeyde Kılıç'tan sonra söz alan KESK Genel Başkanı Sami Evren anayasa değişikliği paketi ve mevcut anayasanın ırkçı faşist yapısına vurgu yapan bir konuşma yaptı. Evren konuşmasında 1 Mayıs'ta bir milyon emekçinin Taksim Meydanı’nda olacağını da belirtti ve hükümete asıl yanıtın 26 Mayıs’taki genel grevle verileceğini vurguladı.

Konuşmalardan sonra Eğitim-Sen şube yöneticilerinden oluşturulan bir heyet Milli Eğitim Bakanlığı’na giderek, eğitim emekçilerinin taleplerini iletti.