31 Ocak 2017 Salı

Rejimin eğitim sistemi kurulmak isteniyor"..!

Geçtiğimiz günlerde açıklanan yeni eğitim müfredatının detayları beli oluyor. Tepkiyle karşılanan mürfedat 53 taslak metninde oluşuyor. Eğtim kurumu, stklar ve yetkili kurumlara gönderilen 53 taslak metinlerine ilişkin 6 Şubat tarihine kadar incelenmesi ve rapor yazılması istendi. Taslak müfredat eğitim kamuoyunun görüşünün alınmasının ardından tamamlanacak ve 2017-2018 öğretim yılında uygulanmaya başlanacak. Ders saatlerinin artırıldığı müfredatta, Atatürk ile ilgili içeriğin değiştirilmesinden 'Evrim Ünitesi'nin çıkarılmasına kadar pek çok değişiklik yapıldı. Milli Eğitim Bakanlığı ise yaptığı açıkalamda yeni müfredatı savunarak "Başta Atatürk olmak üzere değerlere sahip çıkıldı" dedi.
Hazırlanan taslak metinler, geçmiş yıllarda hazırlanana müfredatlara göre ciddi ölçüde kısaltıldı. Bu kapsamda 1. sınıflara yönelik Hayat Bilgisi dersinin eski eğitim programında, “Atatürk’ün vatan ve millet sevgisi, yurdun Atatürk’ün önderliğinde düşmanlardan kurtarıldığı, Atatürk resmi, Türk bayrağı, İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe’nin sınıfta bulunma nedenleri ile çocukların Atatürk’ün hayatını öğrenmeye istekli olmalarının sağlanarak, Türk milletinin Atatürk’ün önderliğinde kavuştuğu hak ve hürriyetleri fark edebilmesinin çocuklara aşılanması” hedeflenirken, yeni müfredatta bu konular yer almadı. MEB’in yeni müfredatında “Atatürk’ün ‘sadece’ doğum yeri, anne ve babasının adı, ölüm yeri ve Anıtkabir üzerinde durulur” denildi. Bu kapsamda çocukların sınıfları yükseldikçe aktarılan Atatürkçülük ve Atatürk’e ilişkin bilgiler ‘sadeleştirilerek’ diğer her sınıfa yönelik Atatürk konusunda yüzeysel eğitim programları hazırlandı.
Alternatif tarih
İktidarın 23 Nisan'a alternatif olarak gördüğü Kut-ül Amare kuşatması yeni eğitim programında kendisine yer buldu. Artık müfredatta, 8. sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi kapsamında “Milli uyanış: Bağımsızlık yolunda atılan adımlar” konusu başlığı altında “Irak - Kut’ül Amare Zaferi” çocuklara öğretilecek. Yeni müfredatta din kültürü ve ahlak bilgisi dersine ait eğitim programlarının yer almaması da dikkat çekti. Bakanlığa ait sitede yer almamasının gerekçesi ise yetiştirilememesi olarak belirtildi.
Evrim 'Varoluş'a yenildi
Müfredatı hazırlanan ancak henüz askıya çıkarılmayan din dersi kapsamında, İslamiyet haricindeki diğer dinlere ve mezheplere ayrılan konular genişletilecek. Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde konu yoğunluğu azaltılacak. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) konu olan Hıristiyanlık, Yahudilik, Alevilik konularının daha az anlatılması şikâyetleri dikkate alınacak. Yeni müfredata göre, lise son sınıf biyoloji dersinin müfredatın da yer alan,“Hayatın başlangıcı ve evrim” ünitesi çıkarıldı.Evrim ünitesi, “Canlılar ve çevre” başlıklı bir ünite ile değiştirildi. 2005 yılında yapılan değişiklikle 'evrim kuramıyla birlikte 'varoluş' teörisi de okutulmuştu.
"Rejimin eğitim sistemi kurulmak isteniyor"
Rejim tartışmalarına paralel olarak gündeme getirilen yeni mürfedatı Eğitim Sen Eğitim Uzmanı Dr. Erkan Aydoğanoğlu, değerlendirdi. Eğitim mürfedatın rejim değişikliğine göre dizayn edildiğine dikkat çeken Aydoğanoğlu, "Burada evrim kuramını kaldırılması bakanlığın bilimsellikten uzaklaştığı anlamına geliyor. Bakanlığın kullandığı süslü bilimsel ifadelerin hiç bir karşılığı yok. Devletin bilimsel eğitim politikası halka sorulmaz. Şimdi halk 'şerriat istiyoruz' dese onu da mı getirecekler. Bunlar başkanlık sistemine paralel olarak bir eğitim sisteimi kurmak istiyorlar. 15 Temmuz'un konulması AKP'nin siyasal ideolojisinin mürfedata yansıdığının göstergesidir. 12 Eylül'de Türk- İslam sentezi vardı şimdi ise İslam- Türk sentezi. Yerli ve milli dedikleri yaklaşım bu işte " şeklinde konuştu.
Atatürk'ün çıkartılması, Kut-ül Amare kuşatması, ve 15 Temmuz'un mürfedata yer almasını 'hükümetin 'ideolojik ayıklama' olarak değerlendirne Dr. Erkan Aydoğanoğlu" Biz sendika olarak olaya bilimsel ve bütünsel bakıyoruz. Bakanlık yanlış politika izliyor. Bu mürfedatın hazırlıkları daha önce yapıldı. Eğtim- Birsen'in raporuya bakanlık çalışması çok yakın birbirine. Sosyal ve toplumsal ayağını sendika üzerinden kuruluyor. Oluşturulamk istenen parti devletinin dünya görüşüne göre bir diyazın szö konusu. Felsefe, sosyoloji gibi dersler azaltıldı. Yapılanlar 'ideolojik ayıklama'dır. Modern Cumhuriyete karşı Osmanlı konuluyor. Kültür sanat alanında değişiklikler var. Modern sanatın yerien Osmanlı snatı getiriliyor. Cumhuriyet ve onun değerleri gölgede bırakılmak isteniyor" ifadelerini kullandı.