13 Eylül 2017 Çarşamba

Bilim dışı müfredatı durduralım: 16 Eylül’de İstanbul, Ankara, İzmir’de sokağa..!

Bilimsel ve Laik Eğitim Hareketi 16 Eylül Cumartesi günü saat 17.00’de “Bilim Dışı Müfredatı Durduralım” çağrısıyla İstanbul, Ankara ve İzmir’de sokağa çıkıyor: “Ülkemiz ve geleceğimiz için çocuklarımızın hayallerini, ümitlerini, geleceklerini çalan, 21. yüzyılda bilimi yasaklayan çağdışı eğitimi ve müfredatı birlikte durduralım”
Bilimsel ve Laik Eğitim Hareketi bilimden, laiklikten yana insanlara ülkemiz ve geleceğimiz için görev alma zamanı diyerek çağrıda bulundu. 16 Eylül Cumartesi günü saat 17.00’de eş zamanlı olarak İstanbul’da Kadıköy Süreyya Operası önünde, Ankara’da Sakarya Caddesi’nde, İzmir’de Karşıyaka Çarşı’da bir araya gelinecek.
“Bilimsel ve laik eğitim için herkesi görev ve sorumluluğa davet ediyoruz”
Bilimsel ve Laik Eğitim Hareketi yaptığı çağrıda, “Her yurttaşın özgürce, barış içinde, haklarına sahip olarak yaşadığı bir ülke istiyoruz. Doğru bir eğitim sisteminin bunun için şart olduğunu biliyoruz. Bu yüzden bilimsel ve laik eğitim için herkesi görev ve sorumluluğa davet ediyoruz” dedi.
“Yeni Aladağlar, Ensarlar olmasın”
Kindar ve her koşulda kendilerine biat edecek nesiller için bilimsel, laik eğitim tamamen yok edilmek isteniyor. Ülkemiz ne yazık ki Suudi Arabistan’dan sonra evrime karşı olan ikinci ülke konumuna gelmiştir. Kısacası eğitim sistemine dönük saldırı politikaları iktidarın nasıl bir ülke istediğini göstermektedir.
Eğitimde “cihat” gibi herkes tarafından başka yorumlanabilecek bir kavram yer alamaz, almamalıdır.
Eğitim alanına dini vakıf ve cemaatler sokulamaz. Diyanet İşleri’nin bu alanın neredeyse merkezine yerleşmesi kabul edilemez. Ensar gibi vakıflar eğitim alanından uzak tutulmalıdır. Yeni Aladağlar yeni Ensarlar olmasın istiyorsak bu yapılar eğitim alanından uzak tutulmalıdır.
“Kadınlara düşman bir müfredat getiriliyor”
Yeni müfredat ataerkil aile yapısının ve erkek egemen toplumun ailedeki varlığını tam anlamıyla koruyup yüceltiyor. Kadınların kocalarına itaat etmelerini ‘ibadet’ olarak sayıyor. Kadın düşmanı müfredatı durduralım!
“Çocuklarımız İmam Hatiplere mecbur bırakılıyor”
Devletin muazzam imkanları kullanılarak açılan imam hatiplere öğrenciler mecbur bırakılmaktadır. Bilimsel eğitimden uzak bu okulların başarıdan da uzak olduğu yapılan merkezi sınavlarda ortaya çıkmıştır.
Veli El Kitabı’nın elden ele dolaşacak
16 Eylül gününü eğitim mücadelesinin başlangıcı olarak belirten Bilimsel ve Laik Eğitim Hareketi, okulların açılması ile eğitimde karşılaşılan tüm sorunlara taraf olmayı hedefliyor. Hareket tarafından hazırlanan Veli El Kitabı’yla velilere karşılaşabilecekleri sorunlara dair çözüm önerileri sunulacak. Hazırlanan Veli El Kitabı’nda okul aile birliklerinde yer almanın önemi, müfredat değişikliğiyle değişen kitaplarda dikkat edilmesi gerekenler, seçmeli dersler ve vakıf-derneklerle imzalanan protokoller ile bilgiler yer alıyor.
Bilimsel ve Laik Eğitim Hareketi’ne nasıl ulaşabilirsin?