23 Kasım 2016 Çarşamba

12 Kurşunla Katledilen Uğur Kaymazın Annesi Makble Kaymaz Kararname (KHK) ile temizlik işçisi olarak çalıştığı Kızıltepe Belediyesi Eğitim Destek Evi’ndeki işinden çıkarıldı...!

Cumhuriyet’e konuşan Makbule Kaymaz “Eşim Ahmet ve Uğur öldürüldükten sonra mahkeme kapılarında adaleti aradık. Ama devlet bana adalet yerine daha çok yoksulluk, daha çok zorluk verdi. Hiç olmazsa sigortalı olarak çalışıyor, kimseye muhtaç olmadan çocuklarımı büyütüyordum. Şimdi ben ne yapacağım? Ekmeğimizi de emimizden aldılar. Bu nasıl kanundur, bu nasıl adalettir? Ben neden çıkarıldığım konusunda bana açıklama yapılmasını istiyorumBu zülüm yeter artık bitsin”” dedi.
Mardin’in Kızıltepe ilçesinde, 21 Kasım 2004’te 12 yaşındaki Uğur Kaymaz, kamyon şoförü olan babası Ahmet Kaymaz ile birlikte, evinin önünde Terörle Mücadele ve Özel Harekat polislerinin düzenlediği bir operasyonla öldürüldü. Uğur ve Ahmet Kaymaz’ın öldürülmesi davasında, 4 polis hakkında kamu davası açıldı ancak polislerin “meşru müdafaa sınırları içinde hareket ettikleri”ne hükmedilerek Eskişehir’de yargılandıkları davadan beraat etti. AİHM Şubat 2014’te Uğur Kaymaz ve babasının öldürülmesi olayında “yaşam haklarının ihlal edildiği” yönünde karar vererek, Türkiye’yi toplam 70 bin avro maddi, 70 bin avro manevi tazminat ödemeye mahkum etti.
AİHM ayrıca kararında polislerin beraat etmelerinin“ cezasızlık” algısı yarattığına vurgu yaptı. AİHM’in bu kararının ardından Kaymaz ailesi ile İHD Mardin Şubesi üyesi avukatlar, yargılanmanın yenilenmesi talebiyle Eskişehir 1. Ağır Ceza Mahkemesi’ne başvuruda bulundu ancak mahkeme yeniden yargılama talebini reddetti.
Eşi ve oğlunun öldürülmesinin yıl dönümünde işten çıkarıldı
Ahmet ve Uğur Kaymaz’ın öldürülmesinin yıl dönümünde eşini ve oğlunu kaybeden Makbule Kaymaz, adeta ikinci kez yıkıldı. Kaymaz, 12 yıldır işçi olarak çalıştığı Kızıltepe Belediyesi Eğitim Destek Evi’ndeki işinden KHK ile çıkarıldı. Kaymaz, önceki gün sabah saatlerinde cep telefonuna gelen bir mesajla işten çıkarıldığını öğrendi.
Şimdi ben ne yapacağım?
Cumhuriyet’e konuşan anne Makbule Kaymaz, eşi Ahmet öldürüldükten sonra kendisine sağlanan bu işle kıt kanaat geçindiklerini anlattı. 22 yaşında olan Habip, lise mezunu Emine ve lise öğrencisi olan Ali adında 3 çocuğu olduğunu, ne yapacağını bilemediğini söyleyen Kaymaz, “Eşim Ahmet ve Uğur öldürüldükten sonra mahkeme kapılarında adaleti aradık. Ama devlet bana adalet yerine daha çok yoksulluk, daha çok zorluk verdi. Hiç olmazsa sigortalı olarak çalışıyor, kimseye muhtaç olmadan çocuklarımı büyütüyordum. Şimdi ben ne yapacağım? Ekmeğimizi de emimizden aldılar” dedi.
Bu nasıl kanundur bu nasıl adalettir?
İşten çıkarıldığını duyduğunda ilk önce inanamadığını hemen belediyeye koştuğunu anlatan Makbule Kaymaz “Sordum peki neden diye, hiçbir şey söyleyemediler. Bu nasıl kanundun, bu nasıl adalettir? Ben neden çıkarıldığım konusunda bana açıklama yapılmasını istiyorum. Hangi adalet ve kanun beni işten çıkardı söylesinler. Çok zor bir hayat yaşadık Ahmet ve Uğur katledildikten sonra. Şimdi açıkta bıraktılar yine bizi. Bu zülüm yeter artık bitsin” diye konuştu.