22 Kasım 2016 Salı

Yaşamı Yalan Üzerine Kurulu Olan Erdoğan: “Politikada en nefret ettiğim şey yalan”

 Erdoğan, 13 yıl aradan sonra ilk kez bir İsrail televizyonuna konuştu. İsrail ve Türkiye arasındaki ilişkilerin normalleşmeye başladığını belirten Erdoğan’ın açıklamalarından satır başlarını Sputnik şöyle özetledi:
. Gazze’yi vurdukları anı unutmam mümkün değil. Hitler’in yaptığını da İsrail’in yaptığını tasvip etmem. Şimon Peres’e Davos’ta, “Siz insan öldürmeyi iyi bilirsiniz” dedim.
‘NORMALLEŞME SÜRECİNE YAKLAŞILDIĞINI ZANNEDİYORUM’
. İsrail iki devletli çözüme yaklaşmıyor. 3 maddelik bir talebimiz vardı: Özür, tazminat ve ambargonun kaldırılması. Netanyahu telefonda özrü gerçekleştirdi. Tazminat da yoluna girdi. Abluka meselesinde bir sürecin içindeyiz. Büyük ihtimalle kalkacak, bu konuda münasebetler iyi. Normalleşme sürecine ciddi manada yaklaşıldığını zannediyorum.
‘HAMAS TERÖR ÖRGÜTÜ DEĞİL’
. Hamas terör örgütü değildir. Sadece El Fetih’le bu iş olmaz.
. İsrail, Mescid-i Aksa’yı kendi tasarrufu altına alma peşinde.
. Elimizde İsrailli subayların uluslararası karasularında Mavi Marmara’ya yaptığı baskının bütün belgeleri var. Orada 10 tane kardeşimiz şehit edilmiştir.
‘KİMSE GAZETECİLİK YAPTIĞI İÇİN TUTUKLANMADI’
. Bu ülkede gazetecilik yaptığı için kimse tutuklanmamıştır. Gazeteciler sınırsız özgürlüğe sahip midir? Benim özgürlük sınırım nereye kadarsa onlar da oraya kadar gelebilir.
. Batı DEAŞ’a karşı bir mücadele veriyor mu? Hayır. Şu anda DEAŞ’a karşı mücadeleyi veren biziz. DEAŞ’ın elinde Batı’nın silahlarını görüyoruz. Uçaklarla iniyor. Yarısı PYD’ye, YPG’ye, diğer yarısı da DEAŞ’a gidiyor.
‘FETÖ CLİNTON’A DESTEK VERDİ’
. Trump’ın zaferi beni şaşırtmadı. Ben sandığın neticesine inanan bir insanım. Ben de Türkiye’de belediye başkanı olduğumda birileri şaşırmıştı. Dolayısıyla Amerika’da Donald Trump’ın seçimleri kazanması niye birilerini şaşırtıyor?
. Trump kendi imkanlarıyla mücadelesini verdi. Bir yerde politika yaparak gelmedi ama karşısındaki rakibi siyasetin içinde olan bir insandı. Onlara (Clinton) desteği veren bir grup da FETÖ idi. Ben kendilerine haber gönderip, ‘yanlış yapıyorsunuz’ dedim. Oralardan aldıkları desteklerle ne hale geldiler.
‘ABD’DE TRUMP İLE YENİ BİR SÜREÇ BAŞLAYACAK’
Sayın Trump ile Amerika’da yeni bir süreç başlayacak. Amerika’nın çeşitli eyaletlerinde Trump’a karşı yapılanlar saygısızlıktır. Ben daha ilk akşam kendisini aradım ve konuştuk. Geleceğe yönelik Türkiye ile ABD arasında yapacağımız çok şey olacağı konusunda mutabakata vardık.
‘EN NEFRET ETTİĞİM ŞEY YALAN’
. Her ülke güçlü liderlerle ileriye gider. Eğer güçlü lider olmazsa, bir ülke ileriye gidemez. Sadece güçlü olmak yetmez, dürüst de olmak gerekir.
. Politikada en nefret ettiğim şey yalandır.