28 Kasım 2016 Pazartesi

Erdoğan Başbakan'ın 'OHAL kalkacak' sözlerini düzeltti: 3 ay daha..

Tayyip Erdoğan açılış etkinliği-26 Kasım 2016Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, 15 Temmuz darbe girişimini bahane ederek diktatörlük rejimini sağlamlaştırmak için sürdürdüğü OHAL'in üçüncü kez uzatılacağı sinyalini verdi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Toplu Açılış Töreni adı altında gerçekleştirdiği etkinlikte gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunan Erdoğan, Avrupa Birliği ülkelerinden OHAL uygulamalarına yönelik eleştirilerine gönderme yaparak, "Ben Hans'ın George'un ağzına bakarak karar vermem" ifadelerini kullandı.
Avrupa Parlamentosu’nun "Türkiye ile müzakerelerin geçici olarak durdurulması" kararını hedef alan Erdoğan, OHAL uygulamalarına yönelik eleştirileri manipüle etmeyi sürdürdü. Erdoğan şöyle konuştu: "AP'nin aldığı son kararı gördünüz değil mi? Neymiş efendim Türkiye'de olağanüstü hal varmış, teröristlerin üzerine çok sert gidiyormuş, görevden alınıyormuş, idam cezası tartışılıyormuş, medyaya kısıtlama varmış, vize serbestisinde 72 şarttan 7'si yapılmamış, gümrükle ilgili ekonomi ile ilgili tehdit ediyorlar. Silah verilmemesi konusunda karar alacakmış. Her gün terör eyleme yapılan bir ülkeye terörle mücadele yapma demek dükkanı kapatıp git demek. Ey AP siz terör örgütüne çanak mı tuttunuz, hayırlı olsun."
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım’ın "2017'de kalkmış olacak" şeklindeki OHAL açıklamasını Avrupa’ya eleştiri adı altında düzeltti. Erdoğan, "Belki 3 ay daha uzayacak, size ne ya? Bunun kararını hükümet verir size ne? Bu ülkeyi AP mi yönetiyor, hükümet mi yönetiyor. Size ne, Haddinizi bilin" ifadelerini kullandı.
YILDIRIM: İNŞALLAH 2017'DEN İTİBAREN OHAL KALKMIŞ OLACAK
Başbakan Binali Yıldırım bugün İstanbul’da düzenlenen Sağlık Fuarı'nda yaptığı konuşmada, Avrupa Parlamentosu kararını eleştirirken şöyle demişti: "İnşallah 2017'den itibaren yatırımlara, üretime, istihdama daha fazla kaynak ayıracağız. Olağanüstü halin şartları da ortadan kalkmış olacak. Cumhurbaşkanlığı sistemiyle ilgili sınırlı değişikliğimizi de yapıp yolumuza devam edeceğiz. Seçim meçim yok. 2019'a kadar vatandaş seçimini yaptı."
ZEYBEKÇİ: BEN İSTEMİYORUM KARDEŞİM
Son dönemde Türkiye ekonomisinde hızlı düşüş piyasalarda alarm zillerinin çalmasına neden olurken, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybetçi gidişat ile ilgili endişelerini dile getirmişti. Olağanüstü halin (uzatılmasını istemediğini açıkça ifade eden Zeybekçi, "Türkiye evet her şeyi halletti, terörle mücadelesini, bu ihanetle mücadeleyi bitirdi, ben sürmesini istemiyorum. Açıkça söylüyorum. Türkiye Cumhuriyeti Ekonomi Bakanı olarak söylüyorum, olağanüstü hali ben istemiyorum kardeşim. Bu ikinci uzatmadan sonra uzatılmasını istemiyorum" ifadelerini kullanmıştı.