22 Mayıs 2018 Salı

İşyerinde şiddete uğrayan Günay Kılıç: Susmayacağım..!


Bahçelievler'de bulunan Kanatçı Haydar adli restoranda haklarını talep ettiği gerekçesiyle şiddete maruz bırakılarak işten atılan Günay Kılıç, restoran önünde basın açıklaması yaptı.
"Haklarımı istedim işimden atıldım" pankartı açılan eylemde, "Günay'ın öfkesi patronları yenecek", "Faşist Haydar hesap verecek" ve "Bu daha başlangıç mücadeleye devam" sloganları atıldı. Mor Dayanışma, Demokratik Kadın Hareketleri, KESK üyeleri, feminist kadınlar, EMEP ve HDP'li kadınların da destek verdiği eyleme çok sayıda kişi katıldı.
ŞİDDET UYGULAYAN PATRON: ŞOV YAPMA
Eylemde maruz bırakıldığı haksızlıkları anlatan Günay Kılıç, haklarını talep ettiği gerekçesiyle mobbinge maruz bırakıldığını söyledi. Kılıç, "'Siyaset yapıyorsun, sen sendikalı mısın?' dediler. Önüme iki kağıt getirdiler ve imzalamamı istediler. Ben reddedince Murat Doğan adındaki müdür boğazımı tutup, ağzımı kapatarak beni nefessiz bıraktı ve var gücüyle şiddet uygulayarak bana zor anlar yaşattı. Arkadaşlarım olayı görünce müdahale ettiler. Yaşanılan adaletsizliği yüzlerine vurduğumda ise Savaş Aslan adındaki patron bana 'şov yapma' dedi" şeklinde konuştu.
HER CUMARTESİ EYLEM OLACAK
Fiziksel şiddete maruz bırakılarak aşağıya indirildiğini söyleyen Kılıç, "Olayın ardından Ulaş Aslan, Erkan Duman ve Hüseyin Aygün adıma suç duyurusunda bulundular" dedi. Yaşadığı fiziksel şiddetten dolayı darp raporu aldığını kaydeden Kılıç, "Bu iş yerinde yaşatılan adaletsizliklere, emek hırsızlığına karşı susmayacağımı ve hiçbir patrondan korkmadığımı mücadele ederek gösteriyorum" diye belirtti. Kılıç, her Cumartesi saat 19.00'da restoran önünde eylem yapacaklarını söyleyerek destek çağrısında bulundu.