24 Şubat 2017 Cuma

Konur Sokak’ın ‘Yaşar Abi’si tutuklandı..!

12 Eylül’de Devrimci Yol davasından tutuklanan ve gördüğü işkenceler sonucu akli dengesini yitiren eski avukat Yaşar Öztemel dün akşam saatlerinde bir savcıyla tartıştı.
Görgü tanıklarının anlattığına göre olay şöyle gerçekleşti: Yaşar Öztemel, son birkaç gündür Konur Sokak’ta rastladığı ve “Biz de gençken buralarda solculuk yapıyorduk. Şimdi savcıyım” diyen kişiye, “Sen devletin adamısın. Gelip buralarda ne solculuk oynuyorsun! Buralarda herkes birbirini tanır” diye cevap verdi. Bunun üzerine ikili arasında tartışma çıktı. Savcının cebinden uzayan bir cop çıkardığını gören Yaşar Öztemel, çöpe atılmış kırık bir sandalyenin ayağını savcıya fırlattı. Sandalye ayağının savcıya isabet etmemesine rağmen savcı karakola giderek Konur Sokak’ın “Yaşar Abi”sinden şikâyetçi oldu ve Yaşar Öztemel tutuklandı.
‘YAŞAR NE YAŞAR NE YAŞAMAZ’
Yaşar Öztemel, mahkemedeki savunmasında şunları söyledi: “Benim savunmam Yaşar ne yaşar ne yaşamaz şeklinde özetlenebilir. Devlet bana işine gelince akıllı, işine gelince de deli muamelesi yapmaktadır. Ben devletin bana karşı yaptığı haksız ve hukuksuz uygulamaları protesto etmek amacıyla devleti temsilen kendini tanıtan Cumhuriyet Savcısına üzerinde vida olan bir sandalye parçasını fırlattım. Ancak kendisine değmediği gibi yakınından bile geçmedi. Zaten o da üzerinden çıkardığı önce küçük olup sonra açılınca uzayan metal copu bana salladı. Ben ezilen bir çocuğun hakkı için protesto yapan bu kişileri gördüğümde onlara karşı bir şeyler söylemiş olabilirim, tam hatırlamıyorum.”
‘SAVCI COP ÇIKARMIŞ AMA BU DOSYADA YOK’
Yaşar Öztemel’in avukatlığını üstlenen Anıl Arman Akkuş yaşananları şu sözlerle anlattı: “Savcının karakola şikâyetçi olurken, ‘Bu kişinin topluma çok zararlı olduğunu düşünüyorum. Bu insanın tecrit edilmesini istiyorum’ diye ifadesi var. Savcı tartışma sırasında sallanınca uzayan bir cop çıkarıyor ve Yaşar Abi onu görünce sopa fırlatıyor ama bu, dosyaya dâhil edilmiyor. Polisler Yaşar Abi’yi götürürken kollarını çok bükünce orada bulunan bir kişi ‘Ne yapıyorsunuz!’ diye müdahale etmiş, onu da gözaltına almışlar. Onun ifadesinde savcının elinde uzayan bir nesne olduğu var ama nedense bu dosyaya dâhil edilmemiş.”
HÂKİM, ‘AKIL SAĞLIĞIN YERİNDE Mİ?’ DİYE SORDU
Avukat Akkuş, hâkimin, Yaşar Öztemel’in şizofreni raporuna bakmasına rağmen kendisine, “Akıl sağlığın yerinde mi?” diye sorduğunu, Öztemel’in de “Yerinde” cevabını vermesi üzerine tutuklama kararı verdiğini anlattı.
Akkuş şunları söyledi, “Yaşar Abi’nin dosyasında 2011’deki bir dosyadan kesinleşmiş kararı var ama cezai ehliyeti olmadığı için ceza verilmeyeceğine dair karar var. Ancak bugün hâkim, önünde heyet raporu olmasına rağmen ‘silahla yaralamadan’ tutuklama verdi. Silah dedikleri, çöpe atılmış bir sandalye ayağı ve savcıya isabet etmiyor. Bu adam cezai ehliyeti olmadığı için avukatlıktan atıldı, imza yetkisi alınıp vasi atandı, defalarca yargılandı ve cezai ehliyeti olmadığı için ceza almadı ama bugün hâkim onu tutukladı. Akıl sağlığına dair raporlara daha önceki dosyalarından cezai ehliyeti olmadığı için karar verilemeyeceğine dair kararları ekleyerek itirazımızı yapacağız.”
“DİRENME HAKKIMI KULLANDIM” DEMİŞTİ
Yaşar Öztemel, 27 Temmuz 2015 tarihinde de polise direnmek ve taş atmaktan suçlanarak mahkemeye çıkarılmıştı. Konur Sokak’ın “Yaşar Abi”si ifadesinde, “Polislerin saldırısına karşı direnme hakkımı kullandım. Taş attığım doğrudur. Biz ezilenler, yetimler, direnenler elbette katillere taş atacağız. Bir elimiz hep taşta” demişti.

Mahkeme ise cezai ehliyeti olmadığına kanaat getirdiği Öztemel’i Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’ne gönderilmesine karar vermişti.