19 Şubat 2017 Pazar

‘Kızımın bedeni naylon gibi erimişti’..!

Öldürülmesine ilişkin takipsizlik kararı verilen isimlerden biri olan 17 yaşındaki Yasemin Çıkmaz’ın annesi Esmer Çıkmak, Cudi Mahallesi’nde oturduklarını ve yasağın 24’üncü gününe kadar da evlerini terk etmediklerini söyledi.
dihaber’in haberine göre saldırıların ağırlaşması üzerine Nusaybin Caddesi’nin karşı hattında bulunan Tepe Mahallesi’ne geçtiklerini, giderken yanlarında eşyalarını almadıklarını ve sadece bir kez gidip battaniye getirdiklerini söyleyen anne Çıkmak, “Orada da biz 3 ev değiştirmek zorunda kaldık. Biz bu mahalleye geçerken evimizden bir şey götürmemiştik. Sonra da kızım gidip kıyafetlerini getirmek istedi. Ben gitmesini istemedim, ama gidince cadde kenarında bekledim gelmedi. Ondan sonra cadde kapatılınca karşı tarafa geçemedi. 4 Şubat’ta ilk bodruma toplar vurmaya başlandığında isimler de açıklandı ben o zaman kızımın yaralandığını ve orada olduğunu öğrendim” dedi.
‘112’Yİ ARADIK AMA YARDIMCI OLMADILAR’
İsimler açıklanınca yanındaki kızının polisleri aradığını aktaran Çıkmak, polislerin de kendilerini 112’yi aramalarını istediğini belirterek, yaşananları şöyle anlattı: “Onları aradığımızda ise, ‘Biz anons yapacağız eğer çıkar gelirse biz de getiririz’ dediler. Biz ‘O yaralıdır nasıl çıkıp ambulansa gelsin?’ diye sorduk. Kızım, ‘Annem diyor ki eğer izin verirlerse ben gider sırtımda getiririm’ dedi. Ama onlar böyle bir şeye izin veremeyeceklerini söyledi.” Anne Çıkmak, “Hepsi sivil olmasına rağmen öldürdüler. Bize gelen kağıtta ‘Üzerinde uzun namlulu silah vardı’ diye yazmışlar. Benim kızım sivildi, lise öğrencisiydi” diye tepki gösterdi.
Son ana kadar çocuklarının kurtarılacağına inandıklarını ancak çocuklarının öldürülüp yakıldığını dile getiren anne Çıkmak, şöyle devam etti: “Ben kızımı gördüğüme naylon gibi ermiş kalmıştı bedeni. Kızımın gözünü çıkartmışlardı. Bunu yapanlar nasıl korkmuyorlar, bu insanların anneleri, babaları, çocukları var diye düşünmediler mi? Bir gün aynı şeyin kendi başlarına gelebileceğini düşünmediler mi? Suçları varsa onları gözaltına alıp yargılayabilirlerdi.” Anne Çıkmak, “Ellerinizi vicdanınıza koyun” dedi.
BİZİM ÇOCUKLARIMIZ SİVİLDİ’
Muharrem Erbek’in annesi Ayşe Erbek de, verilen karara tepki gösterdi, “Böyle bir karar ve bu şekilde öldürülmeleri hukuki olamaz. Bizim çocuklarımız sivildi. Bu kararları verenler teröristtir” dedi. Yasaktan sonra bodruma girip yanmış kemik parçalarını bizzat kendisinin de gördüğünü söyleyen anne Erbek, “Ben çocuğumun cenazesinin başına gittiğimde polisler etrafımda ben kendime söz vermiştim ağlamayacağıma ama onun cenazesinin olduğu torbayı açtığımda ellerimi havaya kaldırıp haykırdım. Beni ambulansa aldılar” diye yaşadıklarını dile getirdi.

Erbek, karar itiraz edeceklerini söyledi.