23 Ekim 2016 Pazar

Gazeteci Koru: Cemaat, cumhurbaşkanı ve başbakan düzeyinde desteklendi..!

‘Darbe komisyonu’nda konuşan gazeteci Fehmi Koru, 90’lı yıllarda Gülen Cemaati’nin cumhurbaşkanı ve başbakan düzeyinde desteklendiğini söyledi.
Hürriyet’ten Umut Erdem’in haberine göre AKP Burdur Milletvekili Reşat Petek başkanlığında toplanan komisyonda konuşan Koru, “90’larda yurtdışına açılırken cumhurbaşkanı, başbakan düzeyinde desteklendiler. Okul açarken cumhurbaşkanı ellerine mektuplar vererek gönderiyordu” dedi.
‘11 yıl cemaatle irtibatlı bir süreçteydim’
Üstü örtülen 17-25 Aralık yolsuzluk ve rüşvet operasyonları esnasında dönemin başbakanı Tayyip Erdoğan ve Gülen Cemaati lideri Fethullah Gülen’le yaptığı görüşmeleri de anlatan Koru, “17-25 Aralık’tan sonra Türkiye’yi kötü göstermeyi amaçladılar. Zaman Gazetesi ilk çıktığında cemaatle irtibatlı değildi. Bir süre sonra gazetenin İstanbul’a taşınacağı söylendi. O zaman Gülen adı gündeme geldi. Ankara temsilcisi ve başyazarı olarak kaldım. Gazete daha çok cemaatle irtibatlı isimlerin yönetiminde devam etti. Ben 11 yıl cemaatle irtibatlı olan bir süreçteydim. Onlar dershaneler açan, hizmet sıfatıyla anılan bir gruptu. Ben ayrıldığımda çok fark edilecek bir durum yoktu. Ayrılmam çok barışçı olmadı” diye konuştu.
‘Gülen, gazetecilerle toplantı yapardı’
Zaman gazetesinin yazar ve yönetim kadrosunun zaman zaman Gülen’le toplantı yaptığını ve özellikle gazetecilerin bu toplantıya katıldığını belirten Koru, Gülen’le yapılan görüşmelerden birinde devlet uçağı tahsis edilebileceğinin kendisine bildirildiğini aktararak şöyle devam etti: “Ne cumhurbaşkanı ne de başbakandan bir şart geldi. Bir gün sonra gittim, görüşme de ondan bir gün sonra oldu. Sabah saat 11.00’de ‘Bizim bu işlerle hiçbir alakamız yok. Böyle kasetler, videolarla alakamız yok. Böyle olayları asla tasvip etmeyiz. Devletin memurları amirlerini dinlemez. Biz bir hizmet hareketiyiz. Eğitim faaliyeti içerisindeyiz. Kapatılması bizim arzu etmediğimiz bir şeydir’ dedi.”
‘Gülen, Gül’e mektup gönderdi’
Koru, Gülen’in dönemin cumhurbaşkanı Abdullah Gül’e iletilmek üzere mektup gönderdiğini söyledi: “Çok resmi konuşuyoruz. Soru yanıt olarak. Yarım saat, 40 dakika. ‘Daha iyisini yapalım, bir mektup vereyim. Bunu Sayın Cumhurbaşkanı’na iletirsiniz’ dedi. Ben de yan tarafa geçtim, notlarımı aldım. Ben oradan ayrıldım New York’a geçtim. Bana ertesi gün ulaştırıldı.”
Emniyetçilerden 15 Temmuz sinyali
17-25 Aralık operasyonlarının ardından bazı emniyet görevlilerinin söylediklerinin 15 Temmuz darbe girişiminin sinyalini veren sözler söylediğini aktaran Koru, “Bazı emniyet görevlileri, ‘Daha bunlar bir şey değil, daha büyükleri olacak’ gibi mesajlar veriyorlardı. 15 Temmuz’u yaşamayacağımız, ama ne amaçlanıyorsa başka yöntemle gerçekleşeceği bir senaryonun parçası olabilir” diye konuştu.