29 Aralık 2016 Perşembe

Aslı Erdoğan ve Necmiye Alpay serbest bırakıldı..!

Mahkemenin tahliye kararının ardından yazarlar Aslı Erdoğan ve Necmiye Alpay tutuklu bulundukları Bakırköy Kadın Cezaevi’nden serbest bırakıldı.
Cezaevinden ilk olarak Necmiye Alpay çıktı. Tahliye kararını değerlendiren Necmiye Alpay, şunları söyledi:
“İçeride kalan kadınlar olduğu için kötü hissediyorum. Yarın nöbete gelmeyi düşünüyorum. Tabi ilk yarın ne yaparım diye düşünmek oldu. Tabi ki nöbete geleceğim, cumartesi Cumhuriyet’e giderim, Barış Vakfı’na diye düşünürken birden anladım ki yarın nöbet olmayabilir. Onu anlayınca çok fena hissettim ve burada ilan ediyorum, lütfen bunu düşünelim, bizim adımız olmadan da kadın tutsaklara özgürlük başlığı altında nöbet tutmak şart. Çünkü baskılar burada artıyor.”
Tahliye kararını duyunca ne hissettiği sorulan Alpay, “Olması gereken gecikmiş, aslında hiç olmaması gereken bir davranış olarak karşıladım” diye yanıtladı.

Alpay’ın ardından Aslı Erdoğan da cezaevinden tahliye edildi.