31 Ocak 2010 Pazar

Mizgin, Başbakan'ın kızı olsaydı…

Foto: Mizgin, Başbakan'ın kızı olsaydı…


Türk-İş önüne kurulan çadır kentte, 14 yaşında yaşamını yitiren Mizgin Arslan'ın acısı yaşanıyor. Mizgin'i kaybeden TEKEL işçisi Hüseyin Arslan, acı gerçeği dile getirdi: "Mizgin bir işçi çocuğu olduğu için öldü. Başbakan'ın ya da bir vekilin çocuğu olsaydı şimdi yaşıyor olacaktı."

Kızını Akdeniz Anemisi (talasemi) hastalığı nedeniyle kaybeden Batmanlı TEKEL işçisi Hüseyin Arslan, Kozluk'tan gelen işçilerin çadırı önünde taziyeleri kabul ediyor. Baba Arslan, çocuğunu neden yitirdiğinin bilincinde. Arslan'a göre Mizgin'in ölüm nedeni, bu ülkede işçilerin çalışma ve yaşam koşullarından kaynaklanıyor.

Baba Arslan'ın acısı sadece Mizgin ile sınırlı değil. Daha önce de iki kızını ekonomik koşulları el verip de tedavi ettiremediği için yine aynı hastalığa kurban veren Arslan'ın küçük oğlu Osman da talasemi hastası.

Tekel işçisi 'Eğer'lerle yaşıyor

TEKEL direniş çadırında görüştüğümüz baba Hüseyin Arslan, acısını dile getirecek kelimeleri bulmakta zorlandı. Arslan, acısını, onu yalnız bırakmayan TEKEL işçisi arkadaşları ile paylaşıyor.

Kaybetmemek için direndikleri özlük haklarına dikkat çeken işçi Hüseyin Arslan, kızını ölüme götüren koşulları şöyle anlattı: "Ben çocuğuma ilik nakli yapma olanağı buldum. Ama yapmadılar. Benim çocuğumun ölüme götüren bu oldu. Yapılmamasının nedeni ise bu hükümetin sağlık politikalarıdır. Bu hükümet, insanlara sahip çıksaydı, Mizgin yaşıyor olacaktı. Biz kendi imkanlarımızla yapabileceğimiz her şeyi yaptık. Ama elde avuçta bir şey olmayınca ne yapacaksın ki. Bu mali durumumuzla çocuğumun tedavisini yaptıramadık."

"Ben şimdi kendi kendime düşünüyorum, hayal ediyorum" diye konuşan acılı baba, "Eğer" diye devam etti: "Eğer ilik nakli olabilseydi, Mizgin yaşayacaktı."

Babası işçi olmasaydı, yaşayacaktı

TEKEL işçisi Hüseyin Arslan şunları ifade etti: "Ben şimdi kendi ölümüme kadar işte hep bu sıkıntıyı çekeceğim. Keşke ilik nakli olabilseydi diyeceğim. Ama olamadı. İşte hayatını kaybetti. Mizgin'in babası zengin olsaydı. Mizgin, Başbakan'ın kızı olsaydı, bir bakanın ya da milletvekilinin kızı olsaydı, ilik nakli yapılabilecekti ve şimdi yaşıyor olacaktı. Sürekli garibanlar eziliyor. Hükümetten beklentim şudur. Sağlık çok önemli bir şey, hiçbir şey ile değiştiremezsin. Benim kızım gittikten sonra ben malı mülkü ne yapacağım."

Ölüme kadar buradayız

Sözü, kızının cenazesinden sonra haklarını kazanabilmek için döndüğü direniş çadırlarına getiren baba Arslan, "Biz buraya geldiğimizden beri Başbakan'dan özlük haklarımızın kaybedilmemesini istedik. Bu olmazsa, ölüme kadar buradayız. Başbakan demesin ki, bu işçilerin birinin anası, kardeşi ölecek. Memleketine dönecek ve bir daha geri gelmeyecek. Bütün arkadaşlarım benim gibi düşünüyor. Ben bunun için cenazeden sonra buraya geri döndüm. Hiçbir şey evlat acısı gibi değil. Gittim, bir hafta kaldım. Geri direniş yerine geldim. Başbakan'dan Pazartesi günü bir haber bekliyoruz" şeklinde konuştu.

Osman ölmesin

Küçük oğlu da aynı hastalığı taşıyan Hüseyin Arslan, "Ben kızımı kaybettim. Ama diğer çocuğumu kaybetmek istemiyorum" dedi. Osman'ın daha yedi yaşında olduğunu söyleyen Arslan, duygularını şöyle anlattı: "O'nun sağlık durumu Mizgin'e göre daha kötü durumdaydı. Onu 15 günde bir hastaneye götürüyoruz, iki ünite kan veriliyor. Bu hastalığın tedavisi var. Ama biz ulaşamıyoruz. Batman Çocuk ve Devlet Hastanesinde sınırlı bir tedavi yaptırabiliyoruz. Osman'ın dalağının alınması gerekiyor. İnancınız olsun ben onu Diyarbakır'a götürüp, ameliyatını yaptırabilecek bir durumda bile değilim."

Yardım kampanyası başladı

TEKEL işçileri, Hüseyin Arslan'ın oğlunun tedavisi için bir kampanya başlattı. İşçiler bir çağrı metni hazırladı, işçi baba Arslan'ın olanaksızlıklar yüzünden oğlu Osman'ı da kaybetmekle karşı karşıya olduğuna dikkat çekti. Çağrı metninde, "Osman artık TEKEL direnişimizin bir sembolü haline gelmiştir. Onurlu direnişimiz, yine çok büyük bir insanlık onuru taşıyan 'Osman'ı yaşatma' dayanışmasıyla çok büyük bir güce dönüşmüştür" denildi.

İşçiler, Osman için Vakıfbank Batman şubesinde bir hesap açtıklarını, isteyenlerin yardımları 00158007282394151 nolu hesaba yatırabileceklerini kaydetti.