9 Nisan 2009 Perşembe

Seferi Yılmaz'a 'yeniden hapis' şoku

Umut Kitapevi sahibi Seferi Yılmaz, olaylar sonrası Bursa’da ‘Başka Şemdinliler olmasın’ adlı panelde yaptığı konuşması nedeniyle Van 4'üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nce ‘Suçu ve suçluyu övme’ suçundan 1 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Yılmaz, cezasının 9 ay 20 gününü yattıktan sonra tahliye edildi. Ancak mahkeme Yılmaz’ın kalan 79 günlük cezasını da cezaevinde çekmesini karara bağladı.
Van 4'üncü Ağır Ceza Mahkemesi'nin verdiği bu karar üzerine şok yaşayan Seferi Yılmaz, karara itiraz edeceğini belirterek, “Siyasi suçlarda yapılan uygulamaya göre bu tür cezalarda 4/3’lük bölümü yatılır. Ben de bu cezanın 4/3 olan 9 ay 20 gününü cezaevinde yattım. Ancak devletin bütün kuralları ve yasaları çiğnenerek haksız yere bana yeniden ceza çıkarılmıştır. Ben de bu cezaya itiraz ederek hukuki haklarımı arayacağım. Van 4'üncü Ağır Ceza Mahkemesi’ne infazın durdurulması için başvuruda bulundum” dedi.(dha)