8 Ocak 2010 Cuma

35 aydın tutuklamalara tepki için BDP'ye üye oldu

DTP'nin kapatılması ve yapılan operasyonlarla belediye başkanlarının da aralarında bulunduğu Kürt siyasetçilerin tutuklanmasına karşı bir süre önce 'BDP'ye üye ol' kampanyası başlatan 35 aydın BDP İstanbul İl binasına gelerek üyelik kaydını yaptırdı.

Anayasa Mahkemesi tarafından DTP'nin kapatılması ve ardından Diyarbakır merkezli 10 ilde yapılan operasyonlarla aralarında belediye başkanlarının da bulunduğu çok sayıda Kürt siyasetçinin tutuklanmasına tepki olarak 'BDP'ye üye ol' kampanyası başlatan aydınlar, BDP İstanbul İl binasına gelerek toplu halde üye oldu. Aralarında Türkiye Barış Meclisi üyesi Ayla Yıldırım, Şair Cezmi Ersöz, İnsan Hakları Savunucusu Av. Eren Keskin, İnsan Hakları Savunucusu Hürriyet Şener, Müzisyen Şanar Yurdatapan, İnsan Hakları Savuncusu Veysi Altay, Demokrasi için Birlik Hareketi Üyesi Yaman Yıldız, Dansçı Zeynep Tanbay, Çevirmen Ayşe Berktay'ın'da bulundu 35 aydın ve insan hakları savunucusu il binasında üyelik kaydını yaptırdıktan basın toplantısı yaptı.

'Üyelik bu savaşta yitirilenlere borcumuz'
Toplantıda söz alan aydın ve sivil toplum örgütü temsilcileri BDP'ye üye olma nedenlerini kısaca açıkladı. İlk konuşan Av. Eren Keskin, savaşta yaşamını yitiren, köyleri yakılan, gözaltında kaybedilen, tecavüze maruz kalan tüm insanlara ödemek zorunda oldukları bir borç olarak BDP'ye üye olduklarını söyledi. Barış sözünün İstanbul'da sadece bir istem bölgede ise yaşamsal bir ihtiyaç olduğunu belirten Keskin, 'Diyarbakır'a, Mardin'e, Batman'a gittiğiniz zaman barış istiyoruz, sözünün içi son dere dolu. Her evden en az bir cenaze var. Barış istiyorum, sözcüğünün içi o kadar dolu ki, Kürtler her zaman barış istiyoruz diyorlar. Bizde barış talebine desteğimiz sunuyoruz' dedi. Keskin üye oldukları için de son derece mutlu olduklarını dile getirdi. Son olarak Kürtlerin siyasal iradesi olan insanların Nazi kamplarında gibi kelepçeyle sıraya dizilmesinin bardağı taşıran son damla olduğunu belirten Dansçı Zeynep Tanbay da, barış sürecinde Kürtlerin yanında olmak için BDP'ye üye olduğunu sözlerine ekledi.

Yurdatapan: İlk partim TİP'ti son partim BDP olacak
Politika yapmaya niyeti olmadığı halde demokratik bir tavır olarak BDP'ye üye olmayı seçtiğini belirten Müzisyen Şanar Yurdatapan, 'Beni buraya getiren neden 45 yıl önce Türkiye İşçi Partisine götüren nedendir. Emeğin sesiydi. İlk Kaydım oydu son kaydımda BDP'de olsun istiyorum' diye konuştu. LGBTT üyesi Ebru Kırancı ise ilk siyasi parti olarak 13 yıl önce HADEP'e üye olduğunu bu gün ise BDP'ye üye olmayı seçtiğini söyledi. Kırancı, '13 sene önce Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan yakalandığı zaman gidip HADEP'e üye oldum. Şimdi BDP'ye üye olmayı gerekli buluyorum. BDP'nin tüm halkların tüm seslerin sesi olmasını temenni ediyorum' diye konuştu.