19 Ocak 2010 Salı

Chavez: Yardım mı işgal mi

Foto: Chavez: Yardım mı işgal mi

Venezuela Devlet Başkanı Hugo Chavez, Haiti'deki ABD birliklerinin yardım değil işgal için orada olduğunu ileri sürdü.

Venezuela Devlet Başkanı Chavez, ABD güçlerinin insani yardım bahanesiyle Haiti'yi işgal ettiğini söyledi. Chavez, haftalık televizyon konuşmasında, 3 bin ABD askerinin daha Haiti'ye gönderildiğini anımsatarak, "Denizciler savaşa gider gibi silahlı. (Haiti'de) Şu anda ihtiyaç duyulan şey silahlar değil ki. ABD'nin doktor, ilaç, yakıt, sahra hastanesi göndermesi gerek. Gizlice Haiti'yi işgal ediyorlar" dedi.

Haiti'de caddelerde de ABD askerlerinin görünmediğini söyleyen Chavez, "Ölüleri mi topluyorlar, yaralılara yardım mı ediyorlar? Onları göremiyorsunuz, onları göremiyorum. Neredeler?" diye konuştu.

Chavez, ülkesinin Haiti'ye ulaşım ve elektrik üretimi için yakıt göndereceğini belirtti.

Chavez ayrıca depremden sonra Haiti'ye ilk inen yardım uçaklarının Venezuela'ya ait olduğuna dikkat çekti. Venezuela'dan doktor, yardım ve bazı ekipler de Haiti halkına yardım için deprem bölgesindeler.

Ölü şehre yardımdan önce asayiş

Öte yandan, ABD 5 bin donanma askerini daha Haiti'ye göndereceğini açıkladı.

Haiti Devlet Başkanı Rene Preval, "ABD'nin, başkentte asayişin sağlanması için BM güçlerine yardımcı olacağını" ileri sürdü.

Preval, gazetecilere yaptığı açıklamada, başkentte asayişin sağlanmasının çok güç olduğunu belirterek, 3 bin 500 ABD askerinin BM ve Haiti güvenlik güçlerine bu konuda destek vereceğini kaydetti.

Haiti'deki ABD askeri operasyon komutanı Korgeneral Ken Keen de ABC televizyonuna yaptığı açıklamada, bu ülkede insani yardım için bulunduklarını, ancak güvenlik konusunun büyük önem taşıdığını ve güvenliği sağlamak zorunda olduklarını iddia etti.

Bölgede bulunan El Cezire muhabiri, yardımın dağıtımındaki eksik örgütlenmeden dolayı başkentin sokaklarında gerilimin iyice tırmandığını aktardı.

Deprem bölgesinin üzerinde ABD askeri araçları, helikopterler sık sık uçmasına rağmen halka yardımlarının çok sınırlı olduğunu belirten El Cezire muhabiri, insanların kendi olanaklarıyla arama kurtarma çalışmalarını yürüttüğünü belirtti.

Port Au Prince havaalanının denetimi de ABD askeri görevlileri tarafından gerçekleştirilirken, ülkedeki ABD askeri gücü 5 bini aşmış durumda.

1915-1934 yılları arasında ABD işgali altında yaşayan, birçok darbe ve işgale tanıklık eden ülkede, ABD her zaman iç politikaya müdahale ediyor.