23 Mart 2010 Salı

Devrimci Proleterya okuruna ajanlık teklifi

Devrimci Proletarya okuruna sivil polisler tarafından yapılan ajanlık baskısı İstanbul İHD’de yapılan basın toplantısı ile protesto edildi ve baskılar bizi yıldıramaz denildi.

Devrimci Proletarya okuru Emrol Pamuk 18 Mart Perşembe günü Galatasay Postanesi önünde çalıştığı esnada İstanbul Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı sivil polisler tarafından durdurulmuş, tehdit edilmiş ve işbirliçilik teklifi yapılmıştı. Bugün İstanbul İHD Şubesi’nde yapılan açıklamada, olayın gelişimi anlatıldı, “Baskılar bizi yıldıramaz” dendi.

Yapılan açıklamada devrimcilere ve direnişlerdeki öncü işçilere ekonomik durumları, aileleri vs kullanılarak ajanlık dayatmaları yapıldığı, bunların işlemediği yerlerde ise tehditler ve kaçırmaların gündeme geldiği dile getirildi. Ajanlık dayatmasına uğrayan DP okuru Pamuk ise yaşadıklarını şöyle anlattı:

Ocak ayı ortalarından itibaren gizli numaralardan telefonlar alarak çeşitli ücra yerlere çağrıldım. İsminin Hakan olduğunu söyleyen bir polis maddi durumumumla ilgili yardımcı olacağını, benim de onlara yardım etmem gerektiğini söyledi. Bunlara kulak asmadım. 18 Mart Perşembe günü İstiklal Caddesi’nde çalışmakta iken isminin Eyüp olduğunu söyleyen bir sivil polisle bir diğer sivil polis bana daha önce telefonda söylenenleri söyleyerek para konusunda yardımcı olmak istediklerini, çocuklarımın isimlerini söyleyerek onlara yardımcı olmak istediklerini vs. söyledi. Ben teklifleriyle ilgilenmediğimi, yardım falan istemediğimi söyleyince bu kez “çocuklarına yazık olur bak” şeklinde tehditlere başvurdular. Devam ettiği koşulda bu şahıslar hakkında suç duyurusunda bulunacağım. Bu baskılarıyla, tehditleriyle bizi mücadeleden uzaklaştıramayacaklarını bilsinler.

Pamuk‘un ailesi ve çocuklarının da katıldığı basın açıklamasında ailenin de bu mücadeleyi desteklediği, ne tekliflerle ne tehditlerle bu kirli düzenin içerisine çekemeyecekleri ifade edildi.