21 Ocak 2009 Çarşamba

Öğretmene ‘uzun favori’ soruşturması

Eğitim-Sen Tunceli Şube Başkanı Erkan Eslek, Milli Eğitim Müdürlüğü’nün, uzun favorileri nedeniyle hakkında soruşturma başlattığını öne sürdü.Sendika binasında dün bir basın toplantısı düzenleyen Cumhuriyet Lisesi öğretmeni Eslek, Tunceli’de bazı atamalarda usulsüzluk olduğu iddialarını aktarmak üzere Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yıldırım’la makamında görüştüğünü belirttikten sonra şu iddialarda bulundu:

“Görüşme sonunda anlattıklarımızdan rahatsız olan müdür hemen bağlı olduğum okulun müdürü Haydar Antiçi’yi telefonla arayarak hakkımda soruşturma açılması talimatı vermiş. Müdüre, ‘Eğer soruşturma açmazsan, senin hakkında da soruşturma açarım’ diyerek tehdit de etmiş. Okul yönetimi de hakkımda soruşturma başlattı. Ben savunmamda bunun ‘sivil itaatsizlik eylemi’ olduğunu ve milli eğitimde adam kayırma ve usulsüz atamaların durdurulmasını ayrıca eğitim camiası içinde sorunlar yumağına dönüşen eğitimin düze çıkıncaya kadar favorilerimi kesmeyeceğimi söyledim. Yönetmelikte ‘orta kulak memesini geçmeyecek şekilde favorilerin uzatılacağı’ yazılıyor. Bu favorilerimi bu yönetmenliğe muhalefet olsun diye değil, ‘sivil itaatsizlik eylemi’ olarak uzattığım için o yönetmenliğe de muhalif olarak görülmez.”
Milli Eğitim Müdürü Yıldırım, “Benimle bir alakası yok. Okul müdürü Kılık Kıyafet Yönetmeliği’ne göre soruşturma açmış. Ancak, Erkan Eslek hakkında daha önce benimle ilgili düzenlenen ‘Şiir Gecesi’ hakkında yaptığı açıklamalar nedeniyle soruşturma başlattım” dedi. (dha)