12 Nisan 2010 Pazartesi

Türk’ten sağduyu çağrısı

Samsun'da görülen davada yumruklu saldırıya uğrayan Ahmet Türk herkese çağrıda bulundu.

Muş'un Bulanık ilçesinde 15 Aralık 2009'da düzenlenen olaylı gösteriyle ilgili Samsun 1. Ağır Ceza Mahkemesindeki duruşma sonrasında yumruklu saldırıya uğrayan kapatılan DTP'nin eski Genel Başkanı Ahmet Türk'ün Havza Devlet Hastanesi'ndeki tedavisi tamamlandı.

Tedavinin ardından Ankara'ya hareket eden Türk, hastane çıkışı yaptığı açıklamada, olayın gerginlik yaratmaması temennisinde bulundu.

Herkesi akl-ı selime davet ediyorum
Türk, ''Irkçı, faşist bir insanın saldırısına uğradık. Ben herkesi akl-ı selime davet ediyorum. Umut ediyorum ki bu tür şeyler topumda bir gerginlik yaratmaz. Tabi ki burada olayın işleyiş biçimleri ve burada alınan önlemler konusunda, gerçekten bu konuda ciddiyetle izlenmesi gerekiyor. Buradaki polislerin arasında bir olay gelişiyorsa, elini kolunu sallayıp gelip yumruk atabiliyorsa, burada bir ihmal var. Bunun ciddi bir şekilde araştırılmasını istiyorum'' diye konuştu.

Bu arada, hastanede kısa bir tedavi gören Türk'ün burun çatısında kırık olduğu ve kendisine günü birlik rapor verildiği bildirildi. Ahmet Türk'ün Havza Devlet Hastanesi'ndeki tedavisi sırasında ifadesine de başvuruldu. İfadenin alınması sırasında Samsun Emniyet Müdürü Muzaffer Erkan'ın da bulunduğu öğrenildi.