14 Nisan 2010 Çarşamba

'Faili değil, geleceği önemsiyorum'

Samsun’da yumruklu saldırıya uğrayan kapatılan DTP’nın eski lideri Ahmet Türk taburcu edildi. Türk, “Sadece Kürtler değil, Türk halkı da bu olayı hem yüreğinde hem beyninde mahkum etti” dedi.

Samsun'daki saldırının ardından Ankara Güven Hastanesi'nde ameliyat olan DTP'nın eski Genel Başkanı Ahmet Türk taburcu edildi.

Hastane önünde açıklama yapan Ahmet Türk, kısaca şunları söyledi: “Sadırının detaylarına girmek istemiyor. Demokrasinin olmadığı yerlerde bu tür olaylar yaşanır. Buna benzer olaylar daha önce de yaşanmıştı.

Sadece Kürt halkı değil, Türk halkı da bu olayı hem yüreğinde hem beyninde mahkum etmiştir.

Herkese büyük sorumluluk düşüyor. Polise, siyasetçiye ve halka sorumluluk düşüyor.

Bir söz vardır; bir müsibet bazen çok daha hayırlı şeyler getiriyor.

Olaylardan ders çıkarmamız gerekiyor. Herkesten duyarlılık bekliyorum.

Bin yıllık geçmişimiz var, kardeşliği sevgiye dönüştürebilmeliyiz.

Beni çok kişi aradı, ziyaret etti. Yüreğinde bunun yanlışlığını hisseden herkese teşekkür ediyorum.

Demek ki yanlız değiliz; demek ki mücadele, demokrasi insanlık mücadelesidir.

Bu saldırıya tepki gösterilebilir ama bu demokrasi içinde kalmalıdır.

Kendimi iyi hissediyorum.

Faili değil, geleceği önemsiyorum.”