17 Şubat 2009 Salı

Arkasında JİTEM var

Malatya Zirve Yayınevi katliamından iki yıl sonra katliamın planlayıcısı ve uygulayıcısı Emre Günaydın’ın ifadelerinde adı geçen Varol Bülent Aral’dan itiraf geldi. Aral olayın arkasında JİTEM’in olduğunu iddia etti.
Malatya Zirve Yayınevi katliamının ardından susmayı tercih eden Varol Bülent Aral, olaydan 2 yıl sonra çarpıcı iddiada bulundu. Katliamın azmettirici olarak tutuklanan Varol Bülent Aral’ın ‘haber elemanı’ olduğu kuşkusu ortaya çıktı. İfadesinde Aral, olayın arkasında JİTEM’in olduğunu iddia etti.
Aral, Malatya Savcılığı’nda 2 Şubat’ta verdiği ifadede, Emre Günaydın’ın, Zirve Yayınevi’nde çalışanı olan ve azmettirici olarak tutuklanan Hüseyin Yelki’yi ‘Hacı’ diye Günaydın’la tanıştırdığı iddiasını yalanladı. Aral, savcının kendisine sorduğu “Herhangi bir istihbarat birimi ile haber elemanı olarak kadrolu çalıştınız mı?” sorusuna, ‘Hayır’ cevabını verdi.
Savcının “Gökhan Salar” ile ilgili sorusu üzerine Aral, “Gökhan Salar isimli şahsın ismini Metris Cezaevi’nde duydum. Elazığ Cezaevi’nden İstanbul Adli Tıp Kurumu’na getirilen iki mahkumdan bu şahısla ilgili bilgiler edindim. Bu şahsın Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir’e suikast için Elazığ MHP İl Başkanı Raif isimli şahıs tarafından yönlendirilmiş olduğunu, Salar’ın bunları kendilerine anlattığı, koğuş arkadaşlarından duymuştum. Bu kişiler daha sonra koğuş değiştirdiklerini bana söylemişlerdi” dedi.
Aral, son ifadesinde şunları anlattı: “Çetin Yalvaç isimli arkadaşım DYP gençlik kolları başkanı seçileceğini, destek vermemi istedi. Kendisini JİTEM’ci olarak tanıtan Ata isimli uzun boylu bir uzman çavuşluktan atılan şahıs geldi. Yalvaç ve DYP il başkanı olan T, AŞ isimli şirketin sahibi ve Yalvaç’ın iki arkadaşı Abdullah ve Ömer ile birlikte sohbet etmeye başladılar. Ata isimli şahıs bu şahıslara 3 kırmızı klasörle dosya verdi. Ata isimli şahıs çıktıktan sonra ben, ‘bu şahıs kim’ dedim, JİTEM’ci olduğunu oradaki şahıslardan DYP il başkanı olan kişi söyledi. Yalvaç, bu dosyaları kabaca bir gözden geçirdikten sonra bizi toplantıya çağırdı. Anadolu Gençlik ve Kültür Derneği isimli bir dernek kuracağını, Kışla Caddesi’nde Türkmen Evi veya Türkmeneli isimli bir dernekten yardım alacağını söyledi.”
KATİLAMI BUNLAR YAPTI
İfadesinin kalan bölümündü bu derneklerin faaliyet alanları hakkında bilgi veren Aral “Derneğin faaliyet göstereceği başlıca üç konu olduğunu, bu konulardan birincisinin Türk-Kürt olayı, ikincisinin misyonerlik faaliyetleri ve üçüncüsünün de Alevi-Sünni konuları olduğunu söyledi. Bunları duyduktan sonra kavga ederek ayrıldım. Malatya’dan ayrılmadan önce Emre Günaydın’ı da DYP Gençlik Kolları binasında görmüştüm. Bu olaylar 20 Eylül 2006’ya kadar olan olaylardır. Bunları MHP İkinci Başkanı Cumali isimli şahsa anlattım. Kendisi ramazan ayında bu şahısları toplayarak Ülkü Ocakları’nda azarladı. Ben bu bahsettiğim şahısların içerisinde olduğu bir yapının Zirve Yayınevi cinayetini gerçekleştiren şahıslar olduğunu düşünüyorum. Ben bu durumu MHP, DYP il başkanlarına da bildirmiştim” diye konuştu. Aral bütün bu ifadelerinden sonra, tutanağa imza atmadı, avukatı imzaladı.
KİLİT İSİM
Aral’ın ismi ilk defa katliamın planlayıcısı ve uygulayıcısı Emre Günaydın’ın ifadelerinde geçti. Günaydın, ilk ifadesinde “Misyonerliğin PKK ile bağlantısı olduğunu söylüyordu. ‘Birilerinin buna dur demesi gerekmez mi?’ dediğimde bana, ‘O zaman sen çık dur de’ dedi. ‘Nasıl olacak?’ dediğimde, ‘O zaman sana devlet desteği sağlarız” dediğini anlattı