27 Mayıs 2009 Çarşamba

Ders: Kriz

İlköğretim okullarına yeni bir ders eklendi. Halkın elindekini, avucundakini alan kriz, artık küçüklerin de derdi.
İlköğretim okullarına yeni bir ders eklendi. Halkın elindekini, avucundakini alan kriz, artık küçüklerin de derdi. ‘Fatura kabusu’ da müfredata dahil edildi. Oyun çağındaki çocuklar elektrik ve su faturalarını karşılaştıracak, bütçelerini araştırıp doğru kaynak kullanımını tartışacak.
Başbakan Erdoğan’ın kabul etmek istemediği ekonomik kriz, ilköğretim öğrencilerinin dersi oldu. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından müfredata alınan kriz, ilköğretim 2’inci sınıfta hayat bilgisi dersinde okutulacak. Hayat bilgisi dersi, Danıştay tarafından ‘demokrasi yönünden zayıf ve bilimsel olmadığı’ nedeniyle iptal edilmişti. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nca yeniden düzenlenen ve 18 Mayıs 2009’de uygulamaya konulan yeni ders programı, krizi konu edinecek.
KONU: DÜŞÜK FATURA GETİRME
2’inci sınıfta hayat bilgisi dersinde işlenecek bir ünitede, öğrenciler sınıfa faturalarını getirecek. Elektrik ve su faturalarını kıyaslayacak öğrenciler, faturanın nasıl daha düşük miktarda gelebileceğini tartışacak. Bu ünitenin amacı, ‘evdeki kaynakların bilinçli olarak tüketilmesi’nin öğrenilmesi.
HAYALİNİ KURACAKLAR
Anne-babaları ve çevrelerindeki yetişkinlerin nasıl para harcadıklarını gözlemleyecek olan çocuklar, para harcamayı gerektiren bir amaç belirleyecek. Bir sonraki adımları ise bu harcamayı gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceklerini tartışmak. Öğrenciler, yeterince para biriktirdiklerine karar verince ise bu miktarla neler alabileceklerini hayal edecek.
Üçüncü aşamada ise, öğrenciler okula getirecekleri materyallerle almayı düşündükleri eşyaların maketini yapacak.
AĞAÇLARI ‘SARILARAK’ SEVECEKLER
2’inci sınıf müfredatına eklenecek bir başka konu da, ağaç sevgisi. Sınıftaki öğrenci sayısı kadar ağacın olduğu bir bölgeye gidecek olan öğrencilerden, ‘insana sarılır gibi’ birer ağaca sarılmaları ve ağacı hissetmeleri istenecek. Öğrencilerin ‘ağacın kendilerine ne söylediğini, kendilerinin ne cevap vereceği’ni anlatması istenecek. Böylece çocuklara ağaç sevgisi aşılanması beklenecek. (ANKARA)

ŞİMDİ DE İLKÖĞRETİMDE RAPOR TELAŞI

Seviye Belirleme Sınavı’nda (SBS) sistem değişti, her yıl lise son sınıflarda yaşanan rapor telaşı ilköğretim öğrencilerini de sardı. İyi bir liseye gitmek isteyen öğrenciler, SBS’den yüksek bir puan alabilmek için okul yerine dershaneye gidiyor.
İlköğretim öğrencilerinin sınav sisteminin değişmesiyle birlikte ilköğretim 6, 7 ve 8 sınıf öğrencileri rapor alma derdine düştü. Sınava sayılı günler kala okul sıraları boşaltmaya başladı. Bundan sonra ilköğretim 6’ıncı sınıftan itibaren öğrenciler her yıl SBS’ye girecek. Bu nedenle öğrenciler için SBS’de iyi bir liseye gidebilmek önem kazandı. Devamsızlık hakkı dolan öğrenciler ise hastane ve sağlık kuruluşlarından rapor alıyor.
İlköğretim öğrencileri ve veliler, bakanlığın lise son sınıflara tanıdığı ‘Velinin yazılı müracaatı ile izinli sayılma’ uygulamasını ilköğretim son sınıf öğrencileri için de hayata geçirmesini istiyor.


Usulsüz atamalara ikinci iptal

MİLLİ Eğitim Eski Bakanı Hüseyin Çelik’in giderayak yaptığı “76. madde atamalarına” yargıdan ikinci iptal de Mersin 2. İdare Mahkemesi’nden geldi. Söz konusu karar 76. madde atamalarında emsal teşkil edeceği için hayli önemli.
Çelik’in, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 76. maddesi ile idareye tanınan takdir yetkisini kullanarak “giderayak” atamalara yargı ikinci kez ‘iptal’ dedi. Akdeniz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ndeki usulsüz atamalara ilişkin kararın sahibi Mersin 2. İdare Mahkemesi. Mahkeme kararında, atamanın ‘Kamu yararı ve hizmet gerekleri dikkate alınarak kullanılabileceği’ni, aksi takdirde, hukuka aykırı olduğunu belirtiyor.
ATAMA HUKUKA AYKIRI
Kararda, kadro için başvuru yapanlar arasından kariyer ve liyakat şartlarını taşıyanların, objektif kriterler gözetilerek seçilmesi gerektiği vurgulandı. İptal kararının nedeninin, “İdareye tanınan takdir yetkisinin arkasına sığınılarak hukuka aykırı işlem yapıldığı” olduğu ifade edildi.
Daha önce de müdürün gerçek dışı iddiaları sonucunda sürgün edilen Adana Kozan 50. Yıl Lisesi Müdür Yardımcısı Hatice Kütük hakkındaki atama ‘iptal’ edilmişti.
Bu karar, benzer nitelikteki diğer davalar hakkında emsal teşkil edeceği için önem taşıyor. (MERSİN)

Elektronik kitap dönemi

MİLLİ Eğitim Bakanlığı (MEB), önceden belirlenen pilot okullarda ‘elektronik kitap’ uygulamasını başlattı. Ankara’da 3 ilköğretim okulunda, öğrencilerin daha fazla üretmesi ve teknolojinin yaygınlaşması amacıyla, ‘elektronik kitap’ uygulaması başladı. Elektronik kitap çalışmalarının yaklaşık 2 yıl önce başlatıldığı belirtilirken, MEB yetkilileri daha az ağaç kesilmesinin de amaçlandığını ileri sürdü.
Çocukların uygulamadan büyük zevk aldığı öğrenilirken, pilot uygulama 1 yıl sürecek. (ANKARA)