26 Temmuz 2009 Pazar

Devlet Kürtlere dillerini vermiyorsa hiçbir şey vermez!

Çok sayıda ödülün sahibi olan Ünlü Romancı Yaşar Kemal, savaşta ısrar politikalarını bir kez daha eleştirirken, hükümetin Kürt sorunu konusunda atması gereken adımlar konusunda da düşüncelerini dile getirdi. Bugüne kadar kimsenin “Kürtler ne istiyor?” diye sormadığını belirten Yazar Yaşar Kemal, “Bir devlet eğer bir şey yapıyorsa, hakaret etmiyorsa, yalan söylemiyorsa Kürtler için yapacağı tek şey şudur. Kendi dillerinde ilkokul, ortaokul, lise ve üniversiteleri olacak. Bunu vermiyorsa hiçbirini vermez” deki.
Savaşa tapanlar olduğu için bu savaşın sürdüğünü dile getiren Kemal, Kürtler hakkında yazı yazdığı için kendisinin bile hapis yattığını hatırlattı.
‘KÜRTLERİN OKULLARI OLACAK’
“Kürtler bu güne kadar tek bir şey istedi, o da dilleri” diyen Kemal, şöyle devam etti: “Bu çok önemli bir şey. Dillerin ayakta kalabilmesi için yazılı edebiyat olmalı. Yazılı edebiyat olmadan hiçbir dil, dil olamaz. O yüzden Kürtlere dili verirken, bir devlet eğer bir şey yapıyorsa, hakaret etmiyorsa, yalan söylemiyorsa Kürtler için yapacağı tek şey şudur. Kendi dillerinde ilkokul, ortaokul, lise ve üniversiteleri olacak. Bunu vermiyorsa hiçbirini vermez.” Kürt sorununun çözümünün mevcut haliyle zor olduğunu belirten Kemal, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün sorunun çözümü konusunda niyeti olduğunu, ancak bunun sadece cumhurbaşkanıyla olmayacağını söyledi. Kemal “Kim yapıyor bunu, kim kapatıyor Türkiye’nin önünü. Bu düşmanlık demektir Türkiye’ye. Ve bu adamlar yapıyorlar bunu” dedi.
‘SAVAŞA TAPANLAR’
Mehmet Uzun’un cenazesinde Kürtlerin yazarlarına ne kadar sahip çıktıklarına şahit olduklarını ifade eden Kemal, “Burada ise bizimkiler bizi hapishanelere sokuyorlar. Ben Kürtler için şimdiye kadar hep barış istedim. Peki, niye bu adamlar beni hapse attılar, mahkum ettiler. 5 sene Kürtler hakkında yazı yazamadım. 1 yıl 8 ay mahkum ediliyordum Avrupa Konseyi olmasaydı. Yargıtay bile bana mahkumiyet kararı vermişti, hakları yoktu. Ben sadece barışı istedim. Savaşa tapanlar diye yazdım. İnsanlar ve yöneticiler savaşa tapıyor. Niye yapıyorlar bu savaşı” şeklinde konuştu.
‘KÜRT’ÜM VE SOSYALİSTİM’
“Ben Kürdüm” diyen Kemal, “Anam babam hepsi Kürt. Ben sosyalist bir adamım, 16 yaşından bu yana hapishanelere girdim. Bu zor bir iş. Senelerce iş bulamadım. Hangi işe girdiysem elimden aldılar. (İstanbul/DİHA)