27 Temmuz 2009 Pazartesi

POLİS DİPÇİKLE DÖVDÜ 3 AYDIR KONUŞAMIYOR

Hakkari’nin Bağlar Mahallesi’nde 23 Nisan 2009 tarihinde DTP'ye yönelik operasyonları protesto etmek isteyen yaklaşık 50 kişiden oluşan iki gruba, polis müdahalede bulundu. Çevik kuvvet ekipleri gözyaşartıcı bomba, basınçlı su ve havaya ateş açarak grubu dağıtmaya çalıştı. Bu olaylar sırasında 14 yaşındaki S.T, Özel Hareket polisinin müdahalesi ile başından aldığı dipçik darbesiyle yaralandı. Turan, Hakkari Devlet Hastanesi’nde yapılan ilk müdahalenin ardından Van’a sevk edildi. Dipçikle çocuğu yaralayan Özel Harekat polisi ise açığa alındı. Olaydan kısa bir süre sonra ise, Hakkari Emniyet Müdürü Metin Seyfi Sazak ve Van Jandarma Asayiş Komutanı Korgeneral Yurdaer Olcan S.T'yi kaldırıldığı hastenede ziyaret etti.
S.T her ikisinden de yardım sözü aldı. Ancak yoğun bakım ünitesinde 8 gün kalan S.T taburcu edildi. Babası Mehmet Turan ise, hastane yetkililerinin kendisine polisler hakkında suç duyurusunda bulunup bulunmayacağı yönünde soru sormasının ardından aldıkları cevap üzerine oğlunun yoğun bakımdan çıkarılarak, taburcu edildiğini iddia etti. O günden sonra ekonomik sıkıntılar nedeniyle tedavisi tamamlanamayan S.T, olayın üzerinden tam 93 gün geçmesine rağmen hala konuşmakta zorluk çekiyor.


95 ŞAİR ŞİİR YAZDI
95 şairin kendisi için şiir yazdığını gazetecilerden öğrenen S.T, tedavisi için şairlerden yardım istedi. S.T, ''95 şair benim için şiir yazmış. Buna çok sevindim. Bunu yeni öğrendim. Olaydan sonra konuşmakta zorlanıyorum. Tedavi için yardım bekliyorum'' dedi.
23 Nisandaki olaylardan sonra Abdülkadir Budak, Ahmet Günbaş, Arif Damar, Celal Çimen, Enver Ercan, Ercan Y.Yılmaz, Gülsüm Cengiz, Gültekin Emre, Haydar Ergülen, Hüseyin Peker, Kemal Varol, Küçük İskender, Mahmut Temizyürek, Metin Cengiz, Metin Kaygalak, Nesimi Aday, Neşe Yaşin, Nevzat Çelik, Onur Caymaz, Orhan Alkaya, Roni Margulies, Selim Temo, Sennur Sezer, Sina Akyol, Tarık Günersel ve Yücel Kayıran'ın da aralarında bulunduğu 95 şair 21 bölümden oluşan bir şiir yazmış, Semih Poroy da konuyla ilgili olarak çizimler yapmıştı.