12 Mayıs 2010 Çarşamba

Aynur Çamalan'dan sınıf dayanışmasına çağrı

TEKEL direnişine destek verdiği için işten atılan TÜBİTAK işçisi Aynur Çamalan bir günlük açlık grevi ve oturma eylemi yapacak. Çamalan herkesi sınıf dayanışmasına çağırıyor. İki ayı aşkındır TÜBİTAK önünde direnen Aynur Çamalan'ın yaptığı açıklamayı yayınlıyoruz:

Basına ve ilerici kamuoyuna
Bilindiği üzere Tekel direnişine destek verdiğim için 4 Mart 2010 günü işten atıldım. 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü'nden itibaren TÜBİTAK başkanlık binası önünde oturma eylemi yapıyorum. İşe iade davası açarak hukuki haklarımı aramakla beraber ''işçilerin birliğine, dayanışmasına, örgütlülüğüne ve geleceğine yapılan işten atma saldırısına'' karşı, bir işçi olarak sessiz kalamazdım. En doğal hakkım olan DİRENME hakkımı kullandım-kullanıyorum.

Direnişin ikinci ayını geride bıraktım. Bu süreç zarfında, tek tek tüm sendikaları, demokratik kitle örgütlerini ve devrimci kurumları bilgilendirdik, panellere, eylemlere ve mitinglere katıldım. Devrimci kurumlar güçleri oranında eylemi sahiplenip geliştirilmesinde sınıf dayanışmasını örmeye çalıştılar. Ancak üzülerek belirteyim ki, başta sendikam olmak üzere ilerici gördüğümüz KESK, DİSK ve TMMOB bir işçi direnişine duyarsız kalmışlardır, kurumsal olarak bir ziyaret dahi düzenlememişlerdir.

TÜBİTAK direnişi geldiği aşamada her ne kadar direniş yalnızlaştırma saldırısı ile karşı karşıya kaldıysa da, direniş TÜBİTAK MAM'da 8.5 ay önce atılan 6 işçinin katılımıyla yeni bir aşamaya geçmiştir. 6 işçi arkadaşım şu anda TÜBİTAK MAM önünde çadır kurarak direnişe geçmiştir.

Direniş süresi boyunca üzerime düşen direnme sorumluluğunu gücüm oranında yerine getirmeye çalışıyorum. Tek başıma kalsam da direniş sürecektir. Direnişin etkisinin genişlemesi, direnişin haklılığını geniş işçi emekçi kesimler tarafından sahiplenilmesi, geleceğimize, iş güvenliğine, örgütlülüğümüze ve sınıf dayanışmasına yapılan saldırıyı püskürtmek için sınıf dayanışmasının örülmesi yaşamsal bir ihtiyaçtır.

Duyuramadığımız kulaklara duyurmak, gösteremediğimiz gözlere göstermek, anlatamadığımız kardeşlerimize anlatmak için 13 MAYIS 2010 Perşembe günü 24 SAAT AÇLIK GREVİ ve OTURMA EYLEMİ yapacağım. İşçi- emekçi kardeşlerimi, emekçi halkımızı birlikte direnmeye, birlikte kazanmaya çağrıyorum. Sendikalarımızı, Demokratik Kitle Örgütlerimizi ve Devrimci, İlerici Kamuoyunu sınıf dayanışmasını örmeye çağırıyorum. Tekel direnişinin ruhuyla TEK - EL olmaya çağırıyorum.

YER: Tunus cd. TÜBİTAK Başkanlık Binası
TARİH: 13 MAYIS 2010
SAAT: 24 Saat

Aynur Çamalan
TÜBİTAK DİRENİŞÇİSİ