25 Kasım 2008 Salı

AKP 'kömür partisi' oldu!

AKP hükümeti, Mart 2009'daki yerel seçimler öncesi 'sosyal' yardım adı altında 'seçim rüşveti'ne hız verdi. AKP hükümetinin seçimler öncesi en çok önem verdiği kömür yardımları için 2009'da ayrılan kaynak miktarı 1.1 milyar YTL'yi buluyor. 2003'te 283 milyon YTL'ye yardım miktarı 2004'ten sonra her yıl 100 milyon YTL arttırıldı.

22 Temmuz seçimlerinin gerçekleştirildiği 2007'de ise dağıtılan yardımların tutarı bir önceki yıla göre 150 milyon YTL artarak 682 milyon YTL'ye yükseltildi.

AKP'li İBB'nin 2009 Mali Yılı Bütçesi'nde 'sosyal belediyecilik' adı altında yürüttüğü ücretsiz sağlık, bakım ve yardım hizmetleri için 142 milyon YTL kaynak ayrıldı.

İBB'nin 2008 bütçesine 1 yıl içinde 1 milyon 600 bin kişiye toplam 40 milyon YTL değerinde yardım kuponu dağıtılırken yardım sandığı için 60 milyon YTL'den fazla kaynak ayrıldı. İBB sosyal yardım adı altında 34 Kadın ve Aile Sağlığı Merkezi, 5 Görüntüleme Merkezi, 18 Yaşam Evi, 5 Özürlü Merkezi'nde de 1.5 milyon İstanbulluya ücretsiz sağlık hizmeti veriyor.

İBB'nin iştiraklerinden İstanbul Halk Ekmek (İHE) ise 4 yılda toplam 270 milyon ücretsiz ekmek dağıttı. Kömür ve yakacak yardımı yapmayan İBB'nin yerine bu yardımları ilçe belediyeleri dağıtıyor.

Siyaset Bilimci ve Sosyal Demokrasi Vakfı (SODEV) Başkanı Aydın Cıngı da yaptığı değerlendirmede belediyelerin insanlara erzak, kömür gibi yardımlarda bulunmasını siyasal şantaj olarak değerlendirerek 'Oy verirseniz bunları alırsınız anlamı vardır. Bu siyasal şantajdır. Yapılan yardımlar insanları geçicilik psikolojisine sokar. Sosyal devlet gereği yardımlar ihtiyacı olan insanlara belli düzenlerle devlet tarafından yapılmalı, insanlar dilenci yerine konulmamalıdır� dedi.

Cıngı belediyelerin keyfi olarak yardım dağıtmasının yanlış olduğunu, asıl sorumlu olan devletin yardıma muhtaçları belirleyerek ihtiyaç sahibi ailelere minimal düzeyde katkı yapması gerektiğini anımsattı.

ANF