20 Kasım 2008 Perşembe

BİR BU EKSİKTİ Okullarda imam öğretmen dönemi

Öğretmen ihtiyacının formasyon aranmaksızın ‘ilgili branşta yüksekokul mezunu’ olma şartı ile geçici görevlendirmelerle karşılanma yoluna gidilmesiyle, Milli Eğitim Bakanlığı’nda “imam öğretmen” uygulaması başladı.
İzmir Güzelbahçe’de, kadrolu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni bulunmadığı gerekçesiyle 5 okula cami imamları görevlendirildi. Okulların din dersi açığını kapatmak cami imamlarına kalırken, uygulamaya Eğitim Sen, veliler ve öğrencilerden tepki geldi. Veliler ve Eğitim Sen formasyon almayan kişilerin ders vermesine karşı çıkarken, öğrenciler ise ‘camiye mi okula mı gidiyoruz” diye sordu. Güzelbahçe Kaymakamı Ekrem Büyükata, “Her şey yönetmeliklere uygun” diyerek kendisini savundu.
Öğretmen kalmadı
İzmir’de eğitimci açığı, tepkilere rağmen ücretli öğretmen görevlendirilmeleriyle kapatılmaya çalışılırken, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi de öğretmen açığı kapatılamayan dersler arasında yer aldı. İzmir’de din dersi öğretmeni norm kadrosu 1208 olmasına rağmen, 587 öğretmenin görev yaptığı belirtildi. Açıklar, din dersi öğretmenlerinin kendi okuluna yakın okulda derslere girmesiyle, okulun Türkçe, Felsefe, Sosyal Bilgiler gibi branş öğretmenlerince ya da ücretli ders verilen ilahiyat fakültesi mezunlarınca karşılanmaya çalışılıyor. Ali Bayırlar, Vali Kazım Paşa, Hakkı Oğuz Tabaoğlu ve Hamdi Dalan ilköğretim okulları ile İMKB Endüstri Meslek Lisesi’nde ‘imam-öğretmen’ler namaz saatleri dışında okullarda görev yaparken, bu uygulama velilerin tepkisine yol açtı.
Camiye mi gidiyoruz?
Ali Bayırlar İlköğretim Okulu öğrencilerinin velileri, ‘imam-öğretmen’ uygulamasından endişe duyduklarını, formasyonu olmayan kişilerin öğrencilere ders vermesinin doğru olmadığını söylüyor. Bazı veliler ve öğrenciler, okulun web sayfasında ‘ziyaretçi defteri’ bölümünde yazdıklarıyla uygulamaya tepkilerini dile getirdi. Bir öğrenci, derslerine imamın gelmesinden hem kendilerinin hem anne babalarının huzursuz olduğunu yazdı ve “Biz okula mı geliyoruz camiye mi” diye sordu.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Abdülmecit Akkoyun, uygulamanın Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili kararına uygun olarak, kaymakamlık oluru ile, ilgili branşta öğretmen ataması yapılıncaya kadar geçici olarak başlatıldığını bildirdi.