25 Kasım 2008 Salı

ÖĞRETMEN YOKSUL

ğretmenlerin sosyo -ekonomik durumlarını ortaya koymak için yapılan anket, öğretmenlerin çalışma hayatlarında en çok şikâyet ettikleri konuların sırasıyla maddi imkânsızlık, kalabalık sınıflar, velilerin ilgisizliği, yöneticilerin keyfi uygulamaları ve fiziki yetersizlikler olduğunu ortaya koydu. Öğretmenler, sorunları arasında meslektaşlarına duydukları güvensizliği de sayıyor.
İstanbul Eğitim Sen 2 Nolu Şube tarafından 600 öğretmenle görüşülerek hazırlanan ankete göre öğretmenlerin başlıca sıkıntıları şöyle:

Çalışma yaşamı: Öğretmenler, çalışma yaşamlarına ilişkin en çok yüzde 42 oranıyla maddi imkânların yetersizliğinden şikâyet ediyor. Maddi imkânsızlıkları sırasıyla, yüzde 19 oranıyla öğretmenlik mesleğinin toplumda itibar görmemesi, yüzde 16 oranıyla sınıfların kalabalık olması, yüzde 12 velilerin ilgisizliği ve yüzde 11 idari ve yönetsel baskılar izliyor.

Dostluk da yok: Öğretmenlerin sorunları da şikâyetlerine paralellik gösteriyor. İşyerinde karşılaştıkları başlıca beş sorunu, Sınıfların kalabalık olması, velilerin ilgisizliği, yöneticilerin tarafsız olmaması-keyfi uygulamaları ve baskıları, okulların fiziki koşullarının yetersizliği, öğretmenler arasındaki dostluk ve paylaşımların azalması’ olarak sıralıyorlar.

Yarıdan fazlası ek işe muhtaç: Öğretmenlerin yüzde 22’si geçinebilmek için ek iş yapıyor, yüzde 32’si ek iş yapmadığını ancak fırsat bulduğu takdirde yapacağını belirtiyor. Bankaya kredi borcu olduğunu belirten öğretmenlerin oranı yüzde 72’leri buluyor. Öğretmenlerin yüzde 84’ü “En az bir yere borcum var” diyor.

Kirada oturuyorlar: Kendi evinde oturan öğretmenlerin oranı yüzde 27’yi geçmezken, kirada oturanların oranı yüzde 45’e ulaşıyor. Yüzde 26’sıysa oturduğu evin aileden birine ait olduğunu söylüyor.

Tatile çıkmıyorlar: Öğretmenlerin dörtte biri hiç tatil yapmıyor, seminer gibi etkinliklere katılmıyor.

Benim gibi olmasın: Öğretmenlerin yüzde 47’si çocuklarının kendisi gibi öğretmenlik mesleğini seçmesini istemediğini belirtiyor.

‘Güzel okul istiyoruz’ cümlesinin üstü çizildi!
Öğretmenler Günü dün törenlerle kutlanırken, bazı 24 Kasım haberleri:
Gül’den yemek: Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Öğretmenler Günü dolayısıyla 81 ilden gelen öğretmenleri Çankaya Köşkü’nde öğle yemeğinde ağırladı.

Güldal Mumcu ‘kafası örtülmemiş’ öğretmen istedi: CHP’li TBMM Başkanı Vekili Güldal Mumcu, öğretmenlere seslenirken, “İşte Başöğretmenimizin istediği gibi, laik Cumhuriyete yakışan, kafasının içi ve dışı örtülmemiş, bir eser ortaya çıkardım’ diyebiliyorsanız, görevinizi layıkıyla yapmışsınız demektir” dedi.

İsteklerini beğenmeyince konuşturmadılar: Zonguldak’ın Ereğli ilçesinde, Öğretmenler Günü’nde konuşma yapması istenen emekli öğretmen Gül Korkmaz’ın hazırladığı metin, İlçe Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar’ın başkanlığını yaptığı komisyondan veto yedi. Korkmaz’dan “Servet ya da şöhret istemiyoruz elbet, ama güzel okul binaları istiyoruz, spor salonları, müzik odaları olan. Tiyatro salonları istiyoruz. İnsanca yaşayabilecek bir maaş istiyoruz” cümlerinin ve Nâzım Hikmet’in ‘Güneşli günler göreceğiz’ şiirinin bir bölümünün yer aldığı konuşma metnini değiştirmesi istendi. Korkmaz’ın itirazı üzerine başka bir öğretmen konuşturuldu.

Pardon, koyun mu dediniz: Mardin Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal, öğretmenleri koyuna benzeterek övdü: “Bir koyun meralardan ağzı ile topladığı her türlü gıdasını çiğneyerek kendisini besler. Öğretmen de çalışması ve topladığı bilgileri alarak kendi öğrencilerine iletir, eğitir. Yani öğretmen tıpkı bir koyun gibidir, onun için değerini bilmek gerekir.”