16 Ekim 2009 Cuma

‘AKP benim söylediklerimi alıp uyguluyor!'

Abdullah Öcalan avukatları aracılığı ile yaptığı açıklamada çeşitli konulara değindi. Başbakan Erdoğan’ın Kürt açılımından geri adım atmamasını söyleyen Öcalan, DTP’yi de eleştirirken kendi siyasi projelerinin DTP tarafından değil AKP tarafından uygulandığını söyledi. Öcalan; “AKP aslında benim söylediklerimi alıp uyguluyor. AKP çok kurnaz davranıyor. İşte demokratik siyaset akademisi demiştim, onlar DTP’den önce hayata geçirdiler” dedi.

Öcalan’ın Kemal Burkay’ın kendisi için yaptığı MİT ajanı iddiasına da cevap verirken önemli bir açıklamada bulundu: “Kemal Burkay benim hakkımda basına demeç veriyormuş. Söylemeye devam etsin. Kendisini ikna etsin, ikna etmeye çalışsın bakalım halka nasıl anlatacak! Evet, ben burda herkesle, her kesimle Genelkurmayla, Emniyetle, polisle, MİT’le soruşturma aşamasında görüşüyordum, görüştüm. Zaten davam vardı, soruşturma aşamasında görüştüm. Yazıktır diyorum, kendilerini bu şekilde bitirmesinler, basitleştirmesinler.”

Öcalan’ın açıklamaları Kürt Açılımı sürecinde tartışmalara neden olacak.