27 Şubat 2010 Cumartesi

AKP savcılarına: Söz vermiştin tahliye ettir!

İSTANBUL - ''Ergenekon'' soruşturmasını yürüten savcı Zekeriya Öz, Sayın'ın kendisine yolladığı mühürlü zarf içindeki mektupları davaya bakan İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesine gönderdi. Öz'ün mektuplarla birlikte gönderdiği üst yazıda ise Sayın'dan ''Anadolu mahlasıyla ifadesi alınan gizli tanık'' olarak bahsettiği görüldü. Sayın, Ekim ve Kasım 2009'da yazdığı ve aynı yıl Mayıs ayında gizli tanık olarak ifade verdiğini hatırlattığı beş mektupta özetle şunlara yer verdi:

"TAHLİYE UMUDUYLA GİZLİ TANIK OLMAYI KABUL ETMİŞTİM"
''Bildiğim ve duyduğum konularla ilgili bilgi vermiştim. Siz de bana Türk Ceza Kanunu'nun etkin pişmanlık hükmünü düzenleyen 221. maddesini okumuş, bu maddeye gireceğimi söylemiştiniz. Bunun üzerine gizli tanık olmayı kabul etmiştim. Mahkemede dinlendikten sonra tahliye olabileceğimi söylediniz. İfadem üçüncü iddianameye eklendikten sonra basında kimliğim açıklandı. Bunun üzerine tutuklu sanıklardan pek çoğu hakkımda konuşmalar yapmışlar. Hakkımda çok ağır konuşup saldırmışlar. Bu nedenle diğer sanıklarla aynı yerde bulunmam olanaksızdır. Duruşmada kapalı oturumda dinlendikten sonra tahliye olmak istiyorum. Bu konuda bana yardımcı olabileceğinizi biliyorum. Eğer yardımlarınızı esirgemezseniz, tahliye konusunda bana yardımcı olursanız minnettar kalırım.''

Habertürk gazetesi, manşetten verdiği haberle 2. Ergenekon davası ile birleştirilen 3. Ergenekon davasında adı geçen gizli tanık "Anadolu"nun, 1. Ergenekon davasının tutuklu sanıklarından Ümit Sayın olduğu ortaya çıkmıştı. Davanın 8 Aralık 2009 tarihinde yapılan duruşmasında diğer sanıklar dışarı çıkartılarak ifadesi alınan Sayın, 29 Ocak 2010 tarihinde yapılan duruşmada da ''dosya kapsamı, delil durumu, suç vasıflarının değişme ihtimali ve yattığı süre dikkate alarak'' tahliye edilmişti.