23 Şubat 2010 Salı

Devrimci Karargah Davası'nda tahliye

10 AY SONRA HAKİM KARŞISINA ÇIKTI!
Devrimci Karargah Örgütü Davası'ndan 10 aydır tutuklu bulunan Vatan Gazetesi internet sitesinin Genel Yayın Yönetmeni Aylin Duruoğlu nihayet hakim karşısına çıktı.


SUÇSUZ YERE KARİYERİM YOK EDİLDİ
Cumhuriyet Savcısı mütalaasında, 10 ay sonra ilk kez hakim karşısına çıkan Aylin Duruoğlu'nun tahliyesini talep etti. Mahkeme tahliye talebini değerlendirmek için 1 saatlik ara verdi. Aranın ardından tekrar toplanan mahkeme heyeti Gazeteci Aylin Duruoğlu'nun tahliyesi yönünde karar verdi. Duruşma boyunca sık sık gözleri dolan Duruoğlu, "Suçsuz yere benliğim ve kariyerim yok edildi" dedi.

BİR KEZ YEMEK YEDİK
Savunmasını elindeki kağıttan okuyan Aylin Duruoğlu, "Ben neden buradayım sorusunun cevabını arıyorum. Üniversitede aynı sınıfta olduğum Orhan Yılmazkaya ile bir kez öğle yemeği yedik. Gerçek yüzünü bilmediğim bir terörist hakkında uyarılmayı korunmayı beklerdim bir vatandaş olarak. Ama tam tersi oldu şimdi buradayım" dedi.

BAŞKALARI DA GÖRÜŞTÜ PİYANGO BANA VURDU
"Bu kişiyle yazar sıfatıyla buluştuk. Yarım saatlik sohbetin ardından ayrıldık. Bu kişiyle başka gazeteciler de söyleşi yaptı. Herhalde onlar piyango bana vurmadı diye seviniyorlardır."

Cep telefonuyla paralar içerisinde şaka yollu çektirdiği fotoğrafların delil olmasına şaşırdığını anlatan Duruoğlu, "Bu paranın mahiyeti ispatlanmış olduğu halde dosyaya konulmamış" şeklinde konuştu. Doğu Perinçek'i tanımadığını ve kendisinin tahliye edilmesi için kampanya başlatıldığından haberi olmadığını ifade etti.

BU SUÇLAMA AĞIRIMA GİDİYOR
Aylin Duruoğlu savunmasının devamında "Nezih bir sitede kendi evimde oturuyorum. İyi bir gelirim ve yaşam tarzım var. Tatilimi yurtdışında geçiriyorum. Aynı yerde hiçbir zaman bulunmadığım insanlarla terör örgütü üyesi olmak suçundan yargılanmak ağrıma gidiyor" dedi.

Reha Muhtar: Masum olduğuna inanıyorum
Yazar Reha Muhtar duruşma öncesinde yaptığı açıklamada Aylin Duruoğlu'nun masum olduğuna inandığını söyleyerek, "Bizim ailemizin bir parçası amacımız yargıyı etkilemek değil. Bu insani bir dayanışma. Arkadaş dayanışması. Bizim masum olduğuna olan inancımıza hakimler de inansın ve tahliye olsun. Benim kalbimden geçen onun masum olduğu" dedi.