22 Şubat 2010 Pazartesi

TEKEL işçilerine ilginç anket

Türk-İş Genel Merkezi önünde 69 gündür eylem yapan işçilere bugün anket dağıtıldı. Ankette "Kendinizi önem sırasına göre nasıl tanımlarsınız?" sorusuna şu seçeneklerle cevap arandı:

"Eğitime, Cinsiyete, sosyal sınıfa, dine, mezhebe, gelir durumuna, mesleğe, doğduğum bölgeye, milli kökene, aklıma, başarılara, aileye, sülaleye, hobilere, yeteneklere."

İşçilere sorulan bir diğer dikkat çekici soru ise, işçilerin siyasi görüşlerini nasıl tanımladığıyla ilgiliydi. Cevap seçenekleri arasında, "Milli görüş, muhafazakar, dindar, milliyetçi, sağcı, liberal, laik, demokrat, sosyal demokrat, ulusalcı, ilerici, solcu, yurtsever, feminist ve diğer" ifadeleri yer aldı.

TEKEL işçilerine dağıtılan ankette eylem sürecinin yaşantıları açısından değerlendirilmesi de isteniyor.

İşçilerin kaderci olup olmadıklarını anlamaya yönelik sorularda, "Hiç katılmıyorum, kesinlikle katılıyorum" gibi şıklar sunuluyor. Hüküm belirten cümleler ise şöyle:

"Eninde sonunda başıma gelen şeyleri hak ettiğime inanıyorum. Bana karşı genellikle adil davranılmıştır, Çoğunlukla ne ettiysem onu bulmuşumdur. Genel olarak baktığımda yaşadığım olaylar adildir. Hayatımdaki adaletsizlikler istisnai durumlardır. Hayatta başıma gelen olayların çok büyük bir kısmının adil olduğuna inanırım. Benimle ilgili verilen önemli kararların çok adil olduğunu düşünüyorum. Dünyanın aslında adil bir yer olduğunu düşünüyorum. İnsanların eninde sonunda ne ederse onu bulacaklarına inanıyorum. Her zaman adaletsizlikler karşısında galip geleceğine inanıyorum. Uzun vadede insanların adaletsizliklerin üstesinden geleceğine inanıyorum. Hayatın her alanında adaletsizliklerin bir kural olmaktan ziyade istisna olduğuna inanırım. İnsanların önemli kararlar verirken adil olmaya gayret ettiklerine inanırım. İnsan ilerlemek için güç sahibi kişilerin gönüllerini hoş tutmak zorundadır. Bir sonucu elde etmede insanın neleri bildiği değil, kimleri tanıdığı önemlidir. İnsanın yaşamının alacağı yönü güç sahibi kişiler belirler. Bu dünya birkaç güç sahibi birkaç kişi tarafından yönetilmektedir. Ve sade vatandaşların bu konuda yapabileceği fazla bir şey yoktur. Plan yaparken onları hayata geçirebileceğimden eminimdir. Sorunlarımdan biri bir işe zamanında başlayamamamdır. Bir işi ilk denememde yapamazsam o işi başarıncaya kadar uğraşırım. Belirlediğim önemli hedeflere ulaşmada pek başarılı olamam. Her şeyi yarım bıkarım, zorluklarla yüz yüze gelmekten kaçınırım,

Karmaşık görünen bir işi denemeye bile girişmem. Hoşuma gitmeyen bir şeyi yapmak zorunda kaldığımda onu bitirinceye kadar kendimi zorlarım. Bir şey yapmaya karar verdiğimde hemen işe girişirim. Yeni bir şey denerken başlangıçta başarılı olmazsam hemen vazgeçerim. Beklenmedik sorunlarla karşılaştığımda kolayca onların üstesinden gelemem, bana zor görünen yeni şeyleri öğrenmekten kaçınırım. Başarısızlık benim azmimi artırır, yanımdakilere her zaman güvenmem. Kendime güvenen biriyim. Kolayca pes ederim. Hayatta karşıma çıkacak sorunlarla baş edeceğimi sanmıyorum."

Anketteki bir diğer soru için sunulan şıklar ise şöyle:

"Keyfim yerindedir. Çabuk yorulurum. Olur olmaz hallerde ağlayacak gibi olurum. Diğerleri kadar mutlu olmayı isterdim. Çabuk karar verdiğim için fırsatları kaçırırım. Kendimi zinde hissederim. Sakin kendime hakim ve soğukkanlıyım. Güçlüklerin yenemeyeceğim kadar biriktiğini hissediyorum."

Anka / 22.02.10