24 Haziran 2009 Çarşamba

Sendika başkanı Uslu, krizde 169 bin avroluk otomobille geziyor

Küresel krizle birlikte işsizlik artarken, Hak-İş Başkanı Salim Uslu, kendisine bağlı bir sendikanın aldığı 2008 model Mercedes S 320 makam otomobiliyle geziyor. Uslu, yenilenen makam aracının hediye olduğunu savunurken, aracın fiyatının 169 bin avro (371 bin TL) olduğu belirtildi.

Hürriyet Gazetesi’nin internet sitesinde yer alan habere göre Salim Uslu, 1993 model makam aracını hediye edilen Mercedes-Benz S 320 ile değiştirdi. Konuyla ilgili açıklama yapan Uslu, “1993 model bir Mercedes’e biniyordum. Konfederasyona bağlı bir sendika hediye olarak S 320 almış. Bu kimi niye ilgilendiriyor anlamıyorum” dedi. Uslu’ya makam arabası olarak alınan S 320 modelinin fiyatı, özelliklerine ve aksesuvarlarına göre 150-169 bin avro arasında değişiyor. Uslu’nun aracının 2008 model olmasına karşın trafiğe çıkış tarihinin 21 Mayıs olduğu öğrenildi.

‘Güvenli arabaya binmek hakkım’
13 yıldır Konfederasyon Başkanlığı, daha önce de genel sekreterlik yaptığını anımsatan Uslu, “Ne ben ne de diğer yöneticilerim maaş, yolluk, kıdem tazminatı, hizmet tazminatı ya da başka bir ad altında Hak-İş’ten tek kuruş para almıyoruz. Başkanı olduğum Özgıda-İş Sendikası’ndan ne alıyorsam o. Onun dışında hiçbir ad altında Konfedarasyon’dan para almıyorum” dedi. Uslu, öncelikle 1993’te İstanbul’a giderken, 1996’da da Afyon’da kaza geçirdiğini belirtirken, “Güvenli bir arabaya binmek benim de hakkım değil mi? Ayrıca bu arabayı da Konfederasyon’a bağlı bir sendika bana hediye olarak almış. Bu nedenle fiyatını da özelliklerini de bilmiyorum” diye konuştu.

Başkanlar ve otomobilleri
İşveren örgütleri ile işçi sendikaları başkanları ve makam araçları ise şöyle:
* 1 milyon 200 bin üyeli TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu- Mercedes 500 S (2006 model).
* Türkiye İşveren Sendikaları Başkanı Tuğrul Kutadgobilik - Mercedes E-200 (2005 model).
* Türk-İş Başkanı Mustafa Kumlu - Audi A6 (2006 model).
* DİSK Başkanı Süleyman Çelebi Renault Megane 2006. (Radikal)