15 Ekim 2009 Perşembe

Dört askerin 'ders olsun' diye pimini çekmiş



Foto: Dört askerin 'ders olsun' diye pimini çekmiş

Elazığ'ın Karakoçan ilçesinde er İbrahim Öztürk'ün eline pimi çekilmiş el bombası vererek dört askeri öldüren Piyade Teğmen Mehmet Tümer, 14 Ekim'de 8. Kolordu Komutanlığı Askeri Mahkemesinde hakim karşısına çıktı.

Böyle bir eğitim, ceza olmaz

4 askeri öldüren teğmen, sorgusunda pimi çekilmiş bombayı er Öztürk'e eğitim amaçlı verdiğini iddia etti. Tümer, “El bombasının pimini çekip 'mandalı bırakmadığın şekilde patlamaz' dedim. Ben de bir elimden diğer elime alarak bunu gösterdim. Bombayı verdim. Hiç bir şekilde yerinden ayrılmamasını söyledim” dedi. Tümer, eri kasıtlı öldürmediğini iddia etti, “56 günlük meslek hayatımın tecrübesizliği oldu. Öztürk'ün başında beklemeyi akıl edemedim” diye konuştu.

Teğmen Tümer'in o dönemdeki emir eri Piyade Çavuş Yiğit Acar, Öztürk’ün mevziye geldiğinde elinin terli olduğunu, “Az bir askerliğim kaldı. Takın artık pimi” dediğini belirterek, Tümer'in sinirli şekilde “Geç artık mevzine, gelip takacağım” dediğini söyledi. Uzman Çavuş Şakir Akçan ise, “'Komutanım böyle bir eğitim, ceza olmaz' dedim. O da bana 'cezadan çok fırsat eğitimi' diye cevap verdi” şeklinde konuştu.

Erin dayısı: Bu bir infazdır

İbrahim Öztürk'ün dayısı Haşim Ayhan, daha önce gazetemize konuşmuş, “Günlerce bize bilgi verilmedi. Hala verilmiyor. O elinde bomba patlatacak kadar bilgisiz biri değildi. Benim bütün şüphelerim bunun infaz olduğu yönündedir” demişti. Dayı Ayhan, “Sürecin takipçisi olacağız. Olayın peşini kesinlikle bırakmayacağız” diye konuşmuştu.