20 Kasım 2009 Cuma

25 Kasım tüm halkın grevidir!

KESK ve Kamu-Sen’in yapacağı 25 Kasım uyarı grevine sayılı günler kala, sendikalarda tabanda eylemlerini ortaklaştırmayı sürdürüyor.

İzmir Menemen’de bulunan Eğitim Sen, Eğitim-İş ve Türk Eğitim-Sen sendikaları ile SES, 25 Kasım öncesinde Menemen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü önünde ortak açıklama yaptı.

Lise Caddesi’nde bulunan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü önünde yapılan ve eğitim ve sağlık emekçilerinin katıldığı eylemde, Kamu-Sen adına Türk Eğitim-Sen İlçe Temsilcilik Yönetimi’nden Hüsnü Okumuş, Kamu-İş adına Eğitim-İş İlçe Temsilcisi Oktay Usgun, KESK adına Eğitim Sen İlçe Temsilcisi Reşat Bağcıoğlu basın metnini birlikte okudu.

25 Kasım iş bırakma eyleminin taleplerinin dile getirildiği eylemde, 25 Kasım’ın, yalnızca kamu emekçilerinin değil, toplumun büyük kesiminin grevi olacağı dile getirildi.

KOCAELİ’NDE ORTAK EYLEM
Kocaeli’nde ise Eğitim Sen ile Türk Eğitim-Sen, Kocaeli Endüstri Meslek Lisesi önünde yaptıkları basın açıklamasıyla; 25 Kasım’da tüm eğitimcileri, velileri ve öğrencileri greve katılmaya ve destek vermeye çağırdı.

Okulun giriş kapısında yapılan açıklamada söz alan Eğitim Sen Kocaeli Şube Başkanı Veysel Kaplan, 25 Kasım grevinin, sadece kamu emekçilerinin grevi olmadığını, tüm Kocaeli halkının grevi olduğunu vurguladı.

Kaplan, velilerden 25 Kasım’da çocuklarını okullara göndermemelerini isteyerek, “Biz sadece kamu çalışanlarının sendikal hakları, ekonomik talepleri ve özlük hakları için değil, velilerin talepleri için de mücadele ediyoruz.

Okullarda camları temizleyen, yerleri silen veliler görmek istemiyoruz. Okullarımızın hizmetli ihtiyacının karşılanmasını istiyoruz. Okullarımıza gerekli araç-gereçlerin temin edilmesini istiyoruz. Öğrencilerimizden hangi gerekçeyle olursa olsun para toplanmasını istemiyoruz” diye konuştu.

‘İMAMLAR EZAN BİLE OKUMAYACAK’
Türk Eğitim-Sen Kocaeli 1 No’lu Şube Başkanı Süleyman Pekin de 25 Kasım’da hayatın duracağını belirterek, “Sağlıkta, eğitimde, tarımda, ulaşımda ve diğer işkollarında yaşam duracak, hatta imamlar ezan bile okumayacaklardır. Eğitim Sen ile ortak açıklamamız eğitim ve sosyal haklarla ilgilidir.

Diğer sendikaları da bu eyleme dahil edeceğiz. Bunla ilgili bir çalışmamız olacak” dedi. Eğitim emekçisi Sezai Bayan, grevin tarihe önemli bir sayfa olarak düşebileceğini belirterek, bir günlük uyarı grevi yönetme iddiasındaki siyasal iktidara önemli bir mesaj olduğunu ifade etti. Emekli Mehmet Şahin ise hükümetin sürekli olarak eğitimden, sağlıktan, adaletten uzak durduğunu ifade ederek, “Hükümet sürekli gündem değiştirerek asıl sorunlara hiç eğilmiyor. İşsizlik çığ gibi büyümektedir. Eğitimcilerin ve kamu emekçilerinin yapacağı uyarıyı destekliyorum” dedi.

Endüstri Meslek Lisesi’nde okuyan öğrencilerse, bakanlığın açıklamasına rağmen okullarda hâlâ para toplandığını söyleyerek, “Stajlardan para alınmayacak dediler. Ama staj için 70 TL para istiyorlar. Biz de öğretmenlerin grevini destekliyoruz” diye konuştular.

Emek Partisi de kamu emekçilerinin 25 Kasım greviyle ilgili basın açıklaması yaptı.
EMEP İl Başkanı Güner Kizir, 25 Kasım uyarı grevinin tüm halkın grevi olduğunu belirterek, tüm Kocaelilileri bu greve destek vermeye çağırdı. (HABER MERKEZİ)